کد خبر: 4283

تاریخ انتشار: 1390-11-13 - 19:11

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- انقلاب اسلامی / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / بین الملل / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 401

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ کتاب ناشناخته‌ترین انقلاب دوران معاصر منتشر شد

چکیده:  همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کتاب ناشناخته‌ترین انقلاب دوران معاصر با هدف بررسی انقلاب اسلامی به روایت مقام معظم رهبری به قلم حجت‌الاسلام سبزیان منتشر شد.   جواد […]

چکیده:

 همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کتاب ناشناخته‌ترین انقلاب دوران معاصر با هدف بررسی انقلاب اسلامی به روایت مقام معظم رهبری به قلم حجت‌الاسلام سبزیان منتشر شد.

 

جواد سبزیان، مدیر روابط عمومی کانون اسلامی جوانان شهر خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کتاب ناشناخته ترین انقلاب دوران معاصر به قلم حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان با هدف بررسی انقلاب اسلامی به روایت مقام معظم رهبری و از سوی کانون اسلامی جوانان شهرخورشید منتشر شد.

وی افزود: «ناشناخته ترین انقلاب دوران معاصر»، انقلاب اسلامی به روایت مقام معظم رهبری است که در چهار فصل با عناوین، برما چه گذشت، این انقلاب ناشناخته، آن روز های به یاد ماندنی و مرشد ما تنظیم و عرضه شده است.

سبزیان خاطر نشان کرد: کانون اسلامی جوانان شهر خورشید تشکل تخصصی تولید کتاب های مناسبتی در حوزه دین، معارف انقلاب اسلامی، امام و رهبری و ارزش‌های دفاع مقدس است که تاکنون سه عنوان کتاب مناسبتی زندگی به سبک روح الله ،جوان باش همیشه و خطبه ماندگار را تولید و عرضه کرده است.

وی یادآور شد: « ناشناخته ترین انقلاب دوران معاصر » اصطلاحی است که رهبر فرزانه انقلاب برای تبیین ویژگی ها و آثار انقلاب اسلامی در چهل و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در سال 66 در نیویورک به کار برده اند. از این رو نام این مجموعه «ناشناخته ترین انقلاب دوران معاصر» انتخاب شده است.

مولف در بخشی ازمقدمه آورده است: انقلاب اسلامی، نه تنها معادلات خاورمیانه‌ای و منطقه‌ای را بر هم زد و موجب بیداری جهان اسلام شد، بلکه معادلات کل جهان را با چالشی جدی رو به رو ساخت و مکاتب سیاسی و فرهنگی دنیا را در بن بست تحلیلی قرار داد. انقـلاب شکـوهمند اسلامـی ایران از ویژگـی‌هــای منحصر به‌ فــردی بر خوردار است که آن را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز می‌سازد. معمار و معیار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌ی سیاسی – الهی خود به صراحت به این نکته اشاره کرده‌اند که: « شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران، از همه‌ی انقلاب‌ها جداست، هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه‌ی انقلاب و قیام.»

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: تفاوت نهضت امام خمینی(ره) با نهضت‌های گذشته، این است که نهضت امام، هم ضد استبدادی بود و هم ضد استعماری. برعکس نهضت‌های سده‌ی گذشته که یا ضد استعماری بودند یا ضد استبدادی و حرکتی که هر دو جنبه را داشته باشد، کمتر دیده می‌شود. امّا امام ار روزی که نهضت را آغاز کردند، در جهت مبارزه با استبداد و استعمار حرکت نمودند. ویژگی نهضت امام و رهبری امام و مردم، تبلوری از نهضت حسینی بود. امام، مردم را عاشورایی تربیت کرد و مکتب عاشورا را در میان مردم احیا کردند. فداکاری ، از خودگذشتگی، و سازش‌ناپذیری در برابر دشمن و بیعت نکردن با طاغوت را امام به گونه‌ای به مردم آموختند که مردم یکپارچه عاشورایی شدند و راه عاشورائیان را پی گرفتند و از این طریق می‌توان گفت که در نهضت امام، نهضت عاشورا احیاء شد و دنبال شد و با همان هدف حسینی مردم به صحنه آمدند و مبارزه کردند.

با گذشت بیش از سه دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران و علیرغم تاثیر گذاری آن بر معادلات خاورمیانه ای و منطقه ای و جهانی اما همچنان بسیاری از ابعاد و زوایای این انقلاب برای مردم عزیز کشورمان خصوصا جوانان عزیز نسل سومی ما ناشناخته مانده و ضرورت دارد که معارف انقلاب مورد بازخوانی قرار گیرد. امید است این مجموعه به شناخت هرچه بیشتر خوانندگان با معارف انقلاب کمک کرد و انگیزه ای برای تحقیق بیشتر نسل جوان در حوزه انقلاب اسلامی ایجاد کند.

لازم به ذکر است، چاپ نخست کتاب ناشناخته ترین انقلاب دوران معاصر به قلم حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان در دی ماه سال90 در شمارگان 5000نسخه و در 150 صفحه و با قیمت 1800 تومان و از سوی کانون اسلامی جوانان شهرخورشید مشهدمقدس منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با شماره 7243613-0511 و 09399910107 تماس بگیرند.

 

منبع: رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود