کد خبر: 4340

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / دانشگاه / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 345

ضرب الاجل شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب عدم امضای حکم دانشجو خواهد شد

چکیده: مصوبه ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد با 13 روز تاخیر ابلاغ شده و تنها یک روز بعد از ابلاغ مصوبه، تعیین ضرب الاجل به معنای سیاسی کردن موضوع خواهد بود و آیت الله هاشمی به احتمال قوی حکم ریاست […]

چکیده:

مصوبه ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد با 13 روز تاخیر ابلاغ شده و تنها یک روز بعد از ابلاغ مصوبه، تعیین ضرب الاجل به معنای سیاسی کردن موضوع خواهد بود و آیت الله هاشمی به احتمال قوی حکم ریاست دانشجو را امضا نخواهد کرد

 

در صورت صدور ضرب الاجل از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله هاشمی حکم ریاست فرهاد دانشجو را صادر نخواهد کرد.



یک منبع آگاه در گفتگو با «بازتاب»، ضمن بیان مطلب فوق افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد، روز گذشته با 13 روز تاخیر ابلاغ شده است و در این شرایط ، تنها یک روز پس از ابلاغ مصوبه، تعیین ضرب الاجل از سوی این شورا، به معنای سیاسی کردن موضوع خواهد بود وآیت الله هاشمی رفسنجانی در این شرایط به احتمال قوی حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا نخواهد کرد.


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورخه 27 دی ماه، ریاست فرهاد دانشجو را بر دانشگاه آزاد تصویب کرد، اما این مصوبه که با ابلاغ آن توسط رییس شورا قانونی می شود، در مورخه هشتم بهمن امضا و در مورخه دهم بهمن ماه یعنی با 13 روز تاخیر به هیات امنای دانشگاه آزاد ابلاغ شده است و بلافاصله پس از یک روز اخباری مبنی بر تصویب ضرب الاجل در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رییس هیات امنای دانشگاه آزاد جهت تصویب حکم ریاست فرهاد دانشجو منتشر شده است که نشان می دهد اقداماتی در جهت سیاسی کردن تغییر رییس دانشگاه آزاد در جریان است.










چرا که اگر تنها ابلاغ یک مصوبه ساده از سوی رئیس شورای انقلاب فرهنگی 13 روز زمان برده است، تعیین تنها یک روز زمان جهت امضای ریاست فرهاد دانشجو که نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی وی با هیات امنا می باشد، نشان می دهد برخی می خواهند انتصاب رییس دانشگاه آزاد را سیاسی کنند و با صدور ضرب الاجل برای آیت الله هاشمی رفسنجانی، موضوع را حساس کرده و در این شرایط قطعا آیت الله هاشمی به ضرب الاجل تن نخواهد داد.



وی خاطر نشان کرد: آقایان که برای تعیین رییس دانشگاه آزاد آن قدر عجله داشتند که حتی دو ساعت به سایر کاندیداها که در محل هیات امنا حضور یافته بودند، زمان ندادند تا برنامه های خود را ارائه کرده و سپس رای گیری شود، چگونه 13 روز تاخیر در ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را توجیه می کنند؟

فارس: امروز، تغییر مجدد اساسنامه دانشگاه آزاد برای چاره عدم صدور حکم توسط هاشمی‌

خبرگزاری فارس نوشت: در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزودن تبصره‌ای به اساسنامه جدید دانشگاه آزاد در صورت عدم ابلاغ حکم دانشجو از سوی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، این حکم از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته: بعداز ظهر امروز جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار می‌شود و یکی از دستورات این جلسه بررسی امضای حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد از سوی آیت‌الله هاشمی است.

وی افزود: در جلسه امروز و با توجه به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه روز گذشته با چند تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنان مصر است تا حکم ریاست فرهاد دانشجو را امضا نکند، مصوبه‌ای به اساسنامه دانشگاه آزاد اضافه می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در این مصوبه قید خواهد شد که در صورت عدم امضای حکم رئیس دانشگاه آزاد از سوی رئیس هیئت امنای این دانشگاه، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند حکم ریاست دانشگاه آزاد را امضا و ابلاغ کند.

به گفته فارس، روز گذشته چند تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا کرده و در خصوص امضای حکم رئیس جدید دانشگاه آزاد با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جلسه‌ای برگزار و از وی خواستند به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، حکم فرهاد دانشجو را ابلاغ کند.

پس از چندین ساعت جلسه و بحث در این خصوص، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرده است که در حال حاضر حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد را امضا نمی‌کند.

گفتنی است در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواستار اعلام برنامه کاندیداهای ریاست دانشگاه آزاد و سپس رای گیری شده بود، اما کامران و فرهاد دانشجو و 3 تن دیگر به دکتر فرهاد دانشجو رای داده و او را به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد معرفی کردند.

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود