کد خبر: 4353

تاریخ انتشار: 1390-11-11 - 01:05

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 828

برادر حسین! چه بر سر بهترین دولت پس از مشروطه آمد؟ / مصطفی گیلاوند

چکیده:  راه دیگری نیز پیش پای آقای شریعتمداری و همفکران‌شان قرار دارد و آن این‌که یک بار برای همیشه، به اشتباهات خودتان اعتراف کنند و بی‌بصیرتی خود را در قیاس با چهر‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی […]

چکیده:

 راه دیگری نیز پیش پای آقای شریعتمداری و همفکران‌شان قرار دارد و آن این‌که یک بار برای همیشه، به اشتباهات خودتان اعتراف کنند و بی‌بصیرتی خود را در قیاس با چهر‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی -که در خشت خام می‌دید آن‌چه را که اینان هنوز نمی‌بینند و یا می‌بینند و خود را به ندیدن زده‌اند- با صدای بلند فریاد بزنند

 

 

1. دوشنبه، بیست و یکم مردادماه سال 1387، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به شهر مقدس مشهد سفر کرده بود، در بخشی از سخنانی که در جمع فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی مطرح کرد، گفت: «مقام معظم رهبری در ابتدای فعالیت دولت نهم از ما خواستند مدتی با این دولت مدارا کنیم، ما هم در این سه ساله با قوه مجریه مدارا کردیم اما می توانیم بگوئیم این مدت تمام شده است».

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان، اما سه روز بعد، در یادداشتی که در روزنامه متبوع خود آن را منتشر ساخت، احمدی نژاد را «فرزند انقلاب» نامید و مدعی شد: «نقد یک نقیصه که کیهان نیز در مواردی به آن پرداخته است با نفی کارآمدی و فداکاری مثال‌زدنی دولت احمدی نژاد و نادیده گرفتن ویژگی‌های برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی آن متفاوت است».

کیهان در ادامه آورده بود: «انتظار آن است که بزرگانی چون حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر احمدی نژاد را به مثابه فرزند خود بدانند و از هیچ حمایت و کمکی به این فرزند انقلاب دریغ نفرمایند».

حسین شریعتمداری ضمن تأیید نقل قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مقام معظم رهبری بدون استناد به منبع خاصی مدعی شده‌ بود که منظور مقام معظم رهبری از جمله «مدتی با این دولت مدارا کنید»، این بوده است که «آقای هاشمی رفسنجانی هم با گذشت زمان به ویژگی‌های برجسته و بعضا منحصر به فرد دولت نهم پی خواهند برد و از مخالفتی که به هنگام انتخاب آقای احمدی نژاد داشته‌اند، دست خواهند کشید. بنابراین در مقابل مخالفتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوایل دولت نهم علیه این دولت ابراز داشته است، خطاب به ایشان فرموده‌اند «مدتی با این دولت مدارا کنید»»

حسین شریعتمداری همچنین در ادامه تلاش خود برای توجیه اقدامات دولت محمود احمدی‌نژاد به تفسیر بیشتر بیانات مقام معظم رهبری دست زده و مدعی شده‌ بود که منظور نظر ایشان این بوده‌است که «اگر مدتی مدارا کنید به وضوح و به زودی متوجه خواهید شد که این دولت از خصوصیات برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی برخوردار است و با مشاهده این ویژگی ها از مخالفت خود دست خواهید کشید».

شریعتمداری که در یادداشت خود کوشیده‌ بود نقل قول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را خلاف روال و قانون و غیرقابل استناد بخواند، در ادامه خود دست به تحریفی آشکار در سخنان مقام رهبری زده‌ و از قول ایشان، «دولت نهم را بهترین دولت بعد از مشروطه» دانسته بود!

2. حول و حوش سه سال و نیم از آن روزها گذشته است. محمود احمدی‌نژاد با حمایت‌های اینچنینی امثال برادر حسین توانست به هر قیمتی که شده مجدداً قبای ریاست دولت در نظام جمهوری اسلامی را بر تن کند. از آن روزهای پرالتهاب تا کنون چیزی حدود 2 سال و نیم گذشته است. اما اگر کسی در آن روزها به خواب می‌رفت و فی‌المثل صبح چهارشنبه گذشته از خواب برمی‌خاست، و برای باخبر شدن از مهم‌ترین رویدادهای روز ایران و جهان سری به روزنامه کیهان می‌زد و یادداشت آن روز آقای شریعتمداری را می‌خواند، بی‌شک بیش از اصحاب کهف از این همه تغییر در فضای سیاسی کشور و به خصوص تغییر صد و هشتاد درجه‌ای مواضع جناب آقای شریعتمداری، حیرت زده می‌شد!

حسین شریعتمداری در آخرین یادداشت خود در روزنامه کیهان، به سیاق سرمقاله‌های چندماه اخیر این روزنامه، شدیدترین حملات را متوجه دولت احمدی‌نژاد و شخص وی کرده و ضمن متهم کردن وی به همدستی با اوباما برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته است:

«آیا تنها راه پیش روی آمریکا و متحدانش برای موثرنشان دادن تحریم ها، این نیست که در داخل کشور به ایجاد یک «فضای کاذب» از افزایش قیمت ها دست بزنند و سپس ادعا کنند این افزایش جهشی قیمت ها پی آمد تحریم هاست؟! ... آیا افزایش غیرطبیعی و پرشتاب بهای سکه و دلار که افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات را از چند هفته قبل و مخصوصا طی چند روز گذشته در پی داشته است، همان ماموریت نیست؟ اگر هست - که هست- این ماموریت را چه کسانی و یا کدام جریانات برعهده گرفته و عملیاتی کرده اند؟! پاسخ این سوال چندان دشوار نیست. چه کسانی شرایط کنونی کشور را با دوران شعب ابیطالب مقایسه می کردند؟ و راه برون رفت را در گشودن باب مذاکره با آمریکا می دانستند؟! که با خروش مقتدرانه حضرت آقا روبرو شدند. چه کسانی از یکسو به افزایش مصنوعی قیمت سکه و دلار دامن می زدند و از سوی دیگر به گونه ای حسابشده، این افزایش قیمت را به حساب ایستادگی مردم و نظام در مقابل زورگویی ها و باج خواهی های آمریکا و متحدانش معرفی می کردند و مثلا اینکه اگر سپاه از بستن تنگه هرمز سخن به میان نیاورده بود یا اگر دانشجویان انقلابی خشم مقدس خود را علیه آمریکا و انگلیس مهار کرده بودند و یا... قیمت سکه و دلار افزایش نمی یافت؟!».

3. جناب شریعتمداری، ممکن است فشار کاری و ... باعث شده باشد که حافظه شما دیگر همچون گذشته فعال نباشد و حتی نوشته‌های چند وقت پیش خودتان را فراموش کنید و به یاد نیاورید، اما باید بدانید که حافظه افکار عمومی مانند حافظه شما و امثال شما دچار فراموشی ساختگی نمی‌شود.

شما بودید که با حمله به منتقدان دلسوزی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، چراغ نقد را در این کشور کم سو کردید و زمینه ادامه رفتارهای ناروای دولت نهم را فراهم ساختید. شما بودید که حتی با تحریف سخنان رهبر انقلاب دولت احمدی‌نژاد را بهترین دولت تاریخ ایران از مشروطه به این سو معرفی کردید و دولت او را بدل به دولتی نقدناپذیر ساختید و فضای سیاسی کشور را به سمت آن دو قطبی کاذب پیش بردید.

4. نگارنده در پایان از جناب شریعتمداری خواهشمند است که لطفاً توضیح دهند که چه بر سر بهترین دولت پس از مشروطه آمده و چه شده است که ایشان که روزی بر منتقدان دولت نهیب خاموش‌باش می‌زدند و مدعی بودند که گذشت زمان ویژگیهای برجسته آقای احمدی‌نژاد و دولتش را عیان خواهد کرد، امروز که منتقدان دلسوز گذشته را دیگر انگیزه‌ای برای بیان نقدهای منصفانه‌شان نمانده است، خود گوی سبقت از همه آن‌ها ربوده و به قول خود ایشان، نستجیر بالله، بهترین دولت پس از مشروطه را به همدستی با اوباما متهم می‌سازند؟ آیا ایشان هم سرانجام تفسیرشان از سخن رهبر انقلاب در باب مدارا با دولت تغییر کرده و با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم‌نظر شده‌اند؟ آیا آقای شریعتمداری هم قائل به دورانی برای مدارا با دولت بوده‌اند و اکنون آن دوران به پایان رسیده است؟

پیشنهاد مشفقانه من به مدیر مسؤول روزنامه محترم کیهان این است که اگر توضیح و پاسخی برای پرسش فوق ندارند، پس بیش از گذشته با این دولت مدارا کنند. چرا که همان گونه که خود ایشان روزی آقای هاشمی رفسنجانی را نصیحت می‌کردند، ایشان نیز «با گذشت زمان به ویژگی‌های برجسته و بعضا منحصر به فرد دولت پی خواهند برد و از مخالفتی که با آقای احمدی نژاد دارند، دست خواهند کشید. اگر مدتی مدارا کنید به وضوح و به زودی متوجه خواهید شد که این دولت از خصوصیات برجسته اسلامی، انقلابی و مردمی برخوردار است و با مشاهده این ویژگی ها از مخالفت خود دست خواهید کشید»!

البته راه دیگری نیز پیش پای آقای شریعتمداری و همفکران‌شان قرار دارد و آن این‌که یک بار برای همیشه، به اشتباهات خودتان اعتراف کنند و بی‌بصیرتی خود را در قیاس با چهر‌هایی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی -که در خشت خام می‌دید آن‌چه را که اینان هنوز نمی‌بینند و یا می‌بینند و خود را به ندیدن زده‌اند- با صدای بلند فریاد بزنند

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود