کد خبر: 4329

تاریخ انتشار: 1390-11-09 - 09:44

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 1 235

تصاویر تشییع و ختم همسر آیت الله صانعی

چکیده:  این مراسم با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و آیات سیدعلی محقق داماد، سیدمحمد یثربی کاشانی، گرامی، ابراهیم امینی، و حجج اسلام موسوی تبریزی، امام […]

چکیده: 

این مراسم با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و آیات سیدعلی محقق داماد، سیدمحمد یثربی کاشانی، گرامی، ابراهیم امینی، و حجج اسلام موسوی تبریزی، امام جمارانی، سید یاسر خمینی، سید علی خمینی، سیدعلی موسوی اردبیلی، مجید انصاری، محمدعلی انصاری، هادی خامنه ای، محسن رهامی، محمد شریعتی، محمدصادق شریعتی، حسن صافی گلپایگانی، شیخ حسن صانعی، سراج الدین موسوی، موسوی لاری، علی یونسی، محمد صدوقی، فیض مشکینی و احمد منتظری بعذ از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت مرحومه حاجیه خانم شفیعی همسر آیت الله صانعی، شنبه شب - با حضور آیات عظام، طلاب، علما، اصحاب فرهنگ و سیاست و قاطبه مردم در حسینیه شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، این مراسم با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی و آیات سیدعلی محقق داماد، سیدمحمد یثربی کاشانی، گرامی، ابراهیم امینی، و حجج اسلام موسوی تبریزی، امام جمارانی، سید یاسر خمینی، سید علی خمینی، سیدعلی موسوی اردبیلی، مجید انصاری، محمدعلی انصاری، هادی خامنه ای، محسن رهامی، محمد شریعتی، محمدصادق شریعتی، حسن صافی گلپایگانی، شیخ حسن صانعی، سراج الدین موسوی، موسوی لاری، علی یونسی، محمد صدوقی، فیض مشکینی و احمد منتظری بعذ از نماز مغرب و عشا برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر شخصیت های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی، نمایندگان بیوت آیات وحید خراسانی، شیرازی، منتظری، ملکوتی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی سخنران این مراسم، ضمن تجلیل از مقام مرجعیت، گفت: مقام مرجعیت همیشه تاریخ، مورد توجه بوده و هست. وی در ادامه به تبیین فلسفه مرگ پرداخت و خاطرنشان ساخت: نگرش انسان ها به مرگ عموما، منفی است. حتی انسان ها از بکار بردن خود کلمه مرگ ابا دارند. در حالیکه خدواند در قرآن همیشه کلمه مرگ را در کنار واژه حیات قرار داده است.

وی در ادامه به نقش زن در تعالی مرد اشاره کرد و گفت: امام علی می فرماید فاطمه کمک کار خوبی برای من در مسیر اطاعت از خدا بود. وی با بیان اینکه انسان در این عالم آمده تا پرتو ابتلائات آبدیده شده و توانایی های خود را نشان دهد، اظهار داشت: انسان در عبور از این سختی ها، یارانی دارند که به یاری آنها می شتابند و همانطور که آیت الله صانعی در هنگام خاکسپاری پیکر مرحومه شفیعی فرمودند، ایشان یار 50ساله مرجع تقلید جهان تشیع بود که همواره در همه سختی ها غمخوار او بود و یکبار هم خم به ابرو نیاورد. صادقی در پایان از حضور مردم، آیات عظام و نمایندگان مراجع تقلید و بطور ویژه از یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی بخاطر حضور در مراسم تشییع، اقامه نماز بر پیکر همسر آیت الله صانعی و حضور در مراسم ختم، تقدیر کرد.

گفتنی است، همسر آیت الله صانعی از مسجد امام حسن عسگری به حرم حضرت معصومه و بعد از اقامه نماز به سمت بهشت معصومه تشییع شد.

 

منبع: بازتاب امروز ینجاینجا

 

 

 


تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود