کد خبر: 4378

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 845

تاکید آیت الله استادی بر لزوم جذب حداکثری

چکیده: کمک کردن به دیگران را از مصادیق تقوا است و اگر مردم خودشان به فکر خودشان نباشد چه انتظاری دارند که خدا به آنها رحم کند.   امام جمعه قم گفت: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند جذب حداکثری و دفع […]

چکیده:

کمک کردن به دیگران را از مصادیق تقوا است و اگر مردم خودشان به فکر خودشان نباشد چه انتظاری دارند که خدا به آنها رحم کند.

 

امام جمعه قم گفت: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم. به هر بهانه‌ای هر کسی را دفع نکنید.

به گزارش 19 دی، آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، وظیفه مطبوعات در یک کشور اسلامی را اطلاع رسانی و معرفی کردن خوبی‌ها و بدی‌ها دانست و اظهار داشت: مطبوعات باید راستگو باشند و ادای امانت کنند و امین باشند، ولی گاهی دیده می‌شود که بعضی از مطبوعات از روی سهل انگاری یا غرض توجهی به این مسائل نمی‌کنند.

وی ترویج شایعات را به ضرر کشور و جامعه دانست و با اشاره به درج خبری در مورد حضور آیت‌الله امینی در نماز جمعه در یکی از روزنامه‌ها تاکید کرد: هفته آینده آیت‌الله امینی برای اقامه نماز جمعه و بیان خطبه به نماز جمعه می‌آیند ولی در یکی از روزنامه‌ها آمده که ایشان بعد از چند سال بناست به نماز جمعه بیایند.

وی تاکید کرد: قبل از محرم سال گذشته آیت‌الله امینی به کربلا رفته بود که حادثه‌ای برای ایشان پیش آمد و به ایران برگشتند و پای ایشان را گچ گرفتند و به سختی نماز می‌خواندند.

آیت‌الله استادی ادامه داد: بعد از این جریان مکرر به ایشان عرض کردند به نماز جمعه بیایند ولی ایشان گفتند که حتی نیم ساعت هم نمی‌توانند بایستند ولی این روزنامه بدون تحقیق به خبر جهتی داد که انگار مسئله‌ای بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به بر لزوم جذب حداکثری تاکید کرد و افزود: مگر مقام معظم رهبری نفرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم. به بهانه‌ای هر کسی را دفع نکنید.

اگر کسی بگوید همه چیز خوب یا بد است دروغ گفته است

وی با اشاره به نزدیک بودن دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم گرامیداشت این دهه و پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: اینکه می‌‌گویند غول رفت و فرشته آمد واقعا درست است، چون شاه رفت و امام خمینی(ره) آمدند.

آیت‌الله استادی تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی یک مملکت و نظام اسلامی برپا شده و چه خدمتی بالاتر از این که کشوری در بین همه کشورها مستقل است و روی پای خودش ایستاده است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که برای اسلام است و همه در صدد هستند احکام اسلام در این کشور پیاده شود و این از برکات خداوند است.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: نباید از این خیرات و لطف خدای متعال غافل باشیم و باید جشن بگیریم و مسئولان عملکرد 30 ساله انقلاب و چند ساله کشور را برای مردم بازگو کنند.

آیت الله استادی بیان داشت: دهه فجر انقلاب زمینه‌ای است که مسئولان قدری تامل کنند که در چه مسائلی پیشرفت داشتیم و چه مشکلاتی در کشور وجود دارد.

این استاد حوزه گفت: در این دهه مسئولان بنشینند و فکر کنند که کجا باید افتخار کنیم و در کجا مشکلات وجود دارد که برطرف کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امروز در مملکت ما مشکلاتی وجود دارد و این نقاط ضعف باید طبق آمار و ارقام و با حساب و کتاب مورد توجه قرار گیرد.

انتقاد از برنامه‌های ورزشی

وی با انتقاد از بعضی برنامه‌های ورزشی گفت: حدود یک پنجم امور کشور در ورزش است و نمی‌شود آن را رها کرد، اما برخی‌ها در تلویزیون می‌نشینند و همدیگر را مسخره می‌کند که از کجا پول آوردید و چه کار کردید.

آیت‌الله استادی افزود: وضع دانشگاه‌ها و به طور کلی وضع اخلاق و ازدواج‌ها و طلاق هم از جمله مسائلی است که نمی‌شود از آنها غفلت کرد.

وی با اشاره به برخی پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی اظهار داشت: استقلال و پیشرفت در نظام اسلامی شوخی نیست، اما مشکلاتی از جمله تحریم‌ها وجود دارد که امیدوارم با توکل به خدای متعال و تدبیری که مسئولان می‌اندیشند از این مسائل عبور کنیم و آسیب نبینیم.

دروغ با شیعه سازگاری ندارد

وی با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرد و گفت: امام عسکری از من و شما می‌خواهد که اهل تقوا باشیم و برای رضای خدا کوشش کنیم.

وی تاکید کرد: امام حسن عسکری(ع) از ما توقع دارند که راستگو باشیم. همه می‌دانند که دروغگویی بد است اما بعضی‌ها رعایت نمی‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دروغ با شیعه سازگاری ندارد، تصریح کرد: شیعه باید امین باشد و در اجتماع شیعیان نباید خیانت وجود داشته باشد.

آیت‌الله استادی افزود: خانه‌ای که اسلامی است، یا اداره‌ای که در کشور اسلامی فعالیت می‌کند، یا بازار اسلامی نباید در آنها دروغ و خیانت وجود داشته باشد.

جشن‌های ازدواج و دهه فجر با گناه آمیخته نشود

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع الاول اظهار داشت: ماه محرم و صفر به پایان رسید و همه شما از این دو ماه بهره‌هایی داشته‌اید. دو ماه در محافل و مجالس امام حسین(ع) شرکت و برای آینده و آخرت خود ذخیره‌هایی فراهم کرده‌اید، اما توصیه می‌کنم که نکند خدای نکرده محرم و صفر تمام شد این ذخایری را که به دست آوردیم با گناه و آلودگی خراب کنیم.

وی افزود: نکند به بهانه اینکه ماه خوشی است محافل و جشن‌های ما به گناه آلوده شود، چون دشمن به خصوص دشمن داخلی یعنی نفس اماره سعی می‌کند یا ما کاری انجام ندهیم و یا اگر انجام می‌دهیم با گناه آلوده شود. مثلا عزاداری‌ها جوری عمل شود که مرضی دین نباشد و اگر دشمن در این راه موفق عمل نکرد سعی می‌کند ما اعمال را بدون اخلاص انجام دهیم.

آیت الله استادی تاکید کرد: در جشن‌های ازدواج و یا دهه فجر که در پیش داریم باید مراقب بود که این محافل با گناه آلوده و آمیخته نشود.

به همدیگر رحم کنید

وی کمک کردن به دیگران را از مصادیق تقوا دانست و تاکید کرد: اگر مردم خودشان به فکر خودشان نباشد چه انتظاری دارند که خدا به آنها رحم کند.

آیت‌الله استادی با اشاره به طرح مشکل سرپرست یکی از خانواده ها در رسانه ملی که در مورد کم بودن درآمد و زیادبودن هزینه‌ها صحبت می‌کرد گفت: باید به این گونه افراد که آبرومند هستند کمک شود.

وی تاکید کرد: در رسانه‌های جمعی به ما مژده می‌دهند که مایحتاج ماه اسفند و شب عید شما را فراهم کرده‌ایم، یعنی پیداست که ما به فکر آینده خودمان هستیم که آنها به فکر آینده ما هستند. پس همان جوری که به آینده نزدیک خودمان توجه داریم به آینده دورتر خودمان نیز توجه داشته باشیم.

امام جمعه قم تاکید کرد: در جامعه ما کسانی هستند که نمی‌توانند اجازه خانه بدهند، یا اجاره خانه آنها به تاخیر افتاده است، یا افراد آبرومندی هستند که در خانه خودشان دختر و پسر جوان دارند و می‌خواهند آنها را سر و سامان بدهند، ولی بدهی دارند.

امام جمعه قم بر لزوم کمک به افراد مستضعف تاکید کرد و افزود: آیا کسانی که توانایی مالی خوبی دارند نباید به فکر این افراد آبرومند باشند. به هم رحم کنیم و اگر همه چیز گران‌تر شد لااقل اجاره‌ها را گران‌تر نکنید.

وی با بیان اینکه اگر هر کسی بتواند یک خانواده را از این غصه‌ها نجات دهد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، اظهار داشت: ما که به آینده و آخرت اعتقاد داریم. کسانی که وضع مالی خوبی دارند باید افرادی را که دچار مشکلات هستند یاری کنند.

آیت‌الله استادی تصریح کرد: افراد زیادی هستند که می‌توانند مستضعفان را کمک کنند اما متاسفانه غفلت می کنند و توجهی به این مسائل ندارند.

امام جمعه قم تاکید کرد: باید غصه‌ای از دل افراد برداریم تا در روز قیامت خداوند غصه جهنم را از دل ما بردارد.

 

منبع: 19 دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود