کد خبر: 4407

تاریخ انتشار: 1390-11-06 - 09:28

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 243

عسگراولادی: این‌که بگویند ما اصولگرای ناب هستیم و دیگران نیستند، برتری‌جویی ناحق است

چکیده: آن اصلاح‌طلبی که اعلام می‌کند متعهد به قانون اساسی و ولایت‌ فقیه و خط امام است می‌تواند بیاید و نباید او را حذف کرد. باید فضا برای کسانی که صلاحیت‌شان تایید شده باز باشد.   دبیرکل پیشین […]

چکیده:

آن اصلاح‌طلبی که اعلام می‌کند متعهد به قانون اساسی و ولایت‌ فقیه و خط امام است می‌تواند بیاید و نباید او را حذف کرد. باید فضا برای کسانی که صلاحیت‌شان تایید شده باز باشد.

 

دبیرکل پیشین حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان متعهد به قانون و ولایت‌ فقیه را نباید حذف کرد.
به گزارش خبرآنلاین، حبیب‌الله عسگراولادی که در جمع دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به انتخابات آ‌تی مجلس گفت: بیداری اسلامی نشان می‌دهد که کشور ما الگو شده است و ما باید این انتخابات را طوری برگزار کنیم که الگوسازی در کشورهای دیگر ادامه یابد.
گزیده سخنان وی از این قرار است:
*‌ ملت بصیر و ‌آ‌گاه ایران این انتخابات را به یک جشن ملی تبدیل خواهد کرد و البته سلیقه‌های مختلف باید بدانند که سه گفتمان اصول‌گرایی، اصلاح‌طلبی و منفردین، هیچ کدام به ناحق دنبال برتری‌جویی نباشند.
* وقتی فردی را هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان تایید می‌کند یعنی او برای قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری در مجلس شایستگی‌ دارد و صالح است، این‌که ما بگوییم ما اصول‌گرایی ناب هستیم و دیگران نیستند این برتری‌جویی به ناحق است. حتی نباید این روش را در مقابل اصلاح‌طلبان به کار ببریم. البته منظور ما اصلاح‌طلبانی نیستند که براندازی کردند و دیگر جایی در انتخابات ندارند.
* آن اصلاح‌طلبی که اعلام می‌کند متعهد به قانون اساسی و ولایت‌ فقیه و خط امام است می‌تواند بیاید و نباید او را حذف کرد. باید فضا برای کسانی که صلاحیت‌شان تایید شده باز باشد.
* طبیعی است که نظرات جبهه‌ اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی و منفردین از هم متفاوت است و اگر مجلس آینده محل رقابت این سه جریان باشد در تضارب آراء نظرات پخته می‌شود، البته باید گفت‌ مساله کسانی که شورای نگهبان می‌گوید به ثروت و قدرت نزدیک شده‌اند و یا در گذشته امتحان خوبی نداده‌اند فرق دارد.
* ما با ساز و کار 5+6 در انتخابات مجلس هشتم توانستیم بیش از 200 نماینده به مجلس بفرستیم و چنین موفقیتی بی‌سابقه بود. هر چند که اصلاح‌طلبان نیز در مجلس هشتم فعال بودند و به نظر من به مجلس کمک زیادی کردند.
* اگر در مجلس هشتم تمامی 290 نفر نماینده از جبهه متحد بود مجلس بهتر نمی‌شد، به نظر من باید از هر سه گفتمان در مجلس حضور داشته باشند و تضارب افکار شکل گیرد تا تصمیمات پخته شود.
* معتقدم که باید به نقادی‌های خبرنگاران و حتی انتقادهای تندشان توجه کرد. هر چند که برخی رسانه‌ها به جای انتقاد کردن نیش می‌زنند، اما ممکن است در ذهن خبرنگاری موضوعی جرقه‌ای بزند که آن را در سوالات تند و نیش‌دار خود مطرح کند و آن مساله موجب افزایش آگاهی شود. 

 

منبع: 19 دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود