کد خبر: 4411

تاریخ انتشار: 1390-11-06 - 18:18

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / اخبار نمایشگاه
0
بازدیدها: 1 754

دبیر برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) خبر داد: ارسال 450 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زینب(س)

چکیده: معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) به ویژه شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی ایشان به آحاد جامعه و ارائه الگوی مناسب به نسل جوان از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره است.   دبیر برگزاری کنگره […]

چکیده:

معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) به ویژه شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی ایشان به آحاد جامعه و ارائه الگوی مناسب به نسل جوان از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

 

دبیر برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) از ارسال 450 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

لیلا حیدری در گفتگو با 19 دی با اعلام این خبر گفت: مهلت ارسال آثار هنری این کنگره نیز تا 15 بهمن ماه است.

محورهای برگزاری کنگره

وی بررسی و تبیین شخصیت عرفانی حضرت زینب (س)، بررسی و تبیین شخصیت علمی حضرت زینب (س)، بررسی و تبیین بصیرت و خردورزی حضرت زینب(س)، بررسی و تبیین الگوی زینبی برای حضور زنان مسلمان در عرصه علم، پژوهش و آموزش و بررسی و تبیین مکتب تربیتی حضرت زینب(س) را از محور‌ها و عناوین این کنگره عنوان کرد.

اهداف و زمان برگزاری کنگره

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: معرفی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) به ویژه شخصیت علمی، عرفانی و تربیتی ایشان به آحاد جامعه و ارائه الگوی مناسب به نسل جوان را از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد و اظهار داشت: این کنگره در روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود.

وی بیان ابعاد مختلف سیره سفیر کربلا و الگوگیری نسل جوان از حضور مؤثر ایشان در شناسایی حق از باطل، ارتقاء آگاهی و شناخت بیشتر نسبت به شخصیت حضرت زینب (س)، بیان رسالت و شخصیت حضرت زینب (س) و ایجاد فضای علمی جهت شناسایی ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

حیدری توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه فرهنگ صبر و استقامت، بررسی و تحلیل نحوه مدیریت بحران، ارائه شیوه‌های علمی توانمند حضرت زینب (س) در عرصه‌های گوناگون، بازیابی هویت زن مسلمان با استمداد از شیوه رفتار و منش ایشان و بررسی بعد عبادی و ولایتمداری ایشان را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد.

تدوین موسوعه حضرت زینب (س)

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین اولین موسوعه حضرت زینب (س) از سوی کمیته علمی کنگره ملی حضرت زینب(س) استان قم بیان داشت: بعد از گذشت هزار سال از زمان زندگانی حضرت زینب(س) مرجعی مطمئن و دقیق برای شناخت درست شخصیت این بانوی بزرگوار در وجود ندارد و این نشان از مظلومیت این بانوی بزرگوار است.

دبیر کنگره ملی حضرت زینب(س) با بیان اینکه شناخت این بانوی بزگوار باعث تقویت و افزایش روحیه مبارزه و استقامت در زنان می‌شود اظهار داشت: حضرت زینب‌(س) با خلق حماسه‌ای جاودان به بشریت نشان داد که حضور پرقدرت و با ایمان یک زن تا چه اندازه می‌تواند در بقای آرمان‌های دینی در جوامع بشری موثر باشد و این همان نقطه امید زنان زینبی ما است.

حضرت زینب الگویی مناسب برای زنان و مردان مسلمان

وی در ادامه از صبر و استقامت حضرت زینب(س) به عنوان الگویی شایسته برای زنان و مردان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: شخصیت ایشان در بسیاری از ابعاد حاوی درس های بزرگ برای ما است.

نحوه داوری آثار

حیدری درباره نحوه داوری آثار افزود: پس از ارسال آثار سه نفر از داوران ممتاز حوزوی و دانشگاهی به ارزیابی و داوری آثار می پردازند.

 

منبع: 19 دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود