کد خبر: 4388

تاریخ انتشار: 1390-11-05 - 12:35

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- اهل بیت (علیهم السلام) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / اهل بیت علیهم السلام / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 1 840

دیدگاه اندیشمندان جهان درباره امام حسین (ع) منتشر شد

چکیده: ـ کتاب «حسین(ع)» دربردارنده دیدگاه‌های یزرگان و اندیشمندان جهان درباره امام حسین (ع) از سوی نشر الگوی فردا منتشر شد.     کتاب «حسین(ع)» نظر 76 اندیشمند جهان را درباره پیشوای سوم شیعیان […]

چکیده:

ـ کتاب «حسین(ع)» دربردارنده دیدگاه‌های یزرگان و اندیشمندان جهان درباره امام حسین (ع) از سوی نشر الگوی فردا منتشر شد.

 

 

کتاب «حسین(ع)» نظر 76 اندیشمند جهان را درباره پیشوای سوم شیعیان (ع) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی با مقدمه‌ای از استاد محمدرضا حکیمی گرد آورده است.

دیدگاه اندیشمندانی چون حضرات آیات امام خمینی(ره)، بروجردی، بهجت، میرزا جواد تهرانی، قاضی طباطبایی، مرعشی نجفی، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، ابن ابی‌الحدید، عایشه بنت‌الشاطی، جبران خلیل جبران، احمد بدرالدین حسون، محمد ابن ادریس شافعی، رشاد سلامه، عبدالباسط، اقبال لاهوری، دکتر علی شریعتی، مهاتما گاندی، ایروینگ واشنگتن، توماس مان، ادوارد گیبون، ریموند قسیس، ویل دورانت، رینو جوزف، پورشو تامداس توندون و جستیس آ راسل در این اثر مطرح شده است.

در بخشی از مقدمه این اثر به قلم سیدمحمد رضا حکیمی آمده است: «حسین(ع) نه انسانی کهن در دل اوراق پوسیده تاریخ، که حقیقتی زنده در عمق زمان و مایه تکوین تمام نیکی ها در بستر جوشان حیات بشری است. حسین یک لفظ نیست، حسین سراسر معناست. معنایی از نور، نوری که در عمق نورانیت انسان‌های الهی به وضوح می‌درخشد و این معنای نورانی تنها زبان مشترک میان اهل معناست که فارغ از هر رنگ و ملیت و آیینی آن را به جان ادراک می‌کنند.»

محمد بن ادریس شافعی درباره امام حسین(ع) و عاشورا اینگونه نظر داده است: «این حادثه از حوادثی است که دلم را به درد آورده، خواب مرا ربوده و موی مرا سپید کرده است. دل و دیده‌ام را به خود مشغول ساخته و مرا اندوهگین کرده است و اشک چشمم را جاری ساخته و خواب را از آن برده است. آیا کسی هست که از من به حسین پیامی برساند؟ حسین کشته‌ای است بدون جرم و گناه که پیراهن او به خونش رنگین شده، عجب از ما مردم که از یک طرف به آل پیامبر(ص) درود می‌فرستیم و از سوی دیگر فرزندان او را به قتل می رسانیم.»

ادوارد براون، مستشرق انگلیسی در این باره می‌گوید: «آیا قلبی پیدا می‌شود که وقتی درباره کربلا سخن می‌شنود اندوهناک نگردد؟ حتی غیر مسلمانان نیز نمی‌توانند پاکی روحی را که در این جنگ تحت لوای اسلام تجلی یافت انکار کنند.»

موریس دوکبری، اندیشمند فرانسوی هم معتقد است: «اگر مورخین ما حقیقت این روز را می‌دانستند و درک می‌کردند که عاشورا چه روزی است، این عزاداری را مجنونانه نمی‌پنداشتند، زیرا پیروان حسین(ع) به واسطه عزاداری او دانستند که پستی، زیردستی، استعمار و استثمار را نباید قبول کنند، چون شعار رهبر و سرور آنها تن ندادن به ظلم و ستم بود.»

کتاب حسین(ع) به همت بشیر خیری و امیرحسین کریمی گردآوری شده و در190 صفحه با شمارگان 3000 نسخه برای نخستین بار در سال جاری از سوی انتشارات الگوی فردا منتشر شده است.

 

منبع: رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود