کد خبر: 4415

تاریخ انتشار: 1390-11-02 - 17:58

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 908

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور: حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت حضور در عرصه بین‌الملل را دارد

چکیده: حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای است که هر روز در حال بسط و گسترش است.   مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توانمندی‌های این حوزه‌ها گفت: حوزه‌های علمیه خواهران توانایی و ظرفیت […]

چکیده:

حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای است که هر روز در حال بسط و گسترش است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به توانمندی‌های این حوزه‌ها گفت: حوزه‌های علمیه خواهران توانایی و ظرفیت حضور در عرصه بین‌الملل را دارا است.

به گزارش 19 دی، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در نشست مشترک مسئولان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و مسئولان معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه برادران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران پدیده‌ای است که هر روز در حال بسط و گسترش است.

وی تعامل حوزه‌های علمیه خواهران با سازمان‌های گوناگون از جمله آموزش و پرورش را در حد بالا توصیف و اضافه کرد: بانوان طلبه در برخی استان‌ها سابقه تبلیغی بسیاری دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به فعالیت‌های دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و خانواده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این دفتر با حضور بانوان فعال و تحصیل‌کرده در حوزه بین‌الملل فعال شده است.

وی با بیان اینکه باید عرصه بین‌الملل به حوزه‌های علمیه خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه بین‌الملل شناسانده شود، یادآور شد: ظرفیت‌شناسی دوجانبه در این زمینه ضروری است.

حوزه باید ظرفیت‌های تبلیغی کشورهای مختلف را بشناسد

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های ترویجی این دفتر گفت: حوزه باید ظرفیت‌های تبلیغی کشورهای مختلف را بشناسد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های آموزش از راه دور در دفتر مطالعات و تحقیقات زنان کلید خورده است، اظهار داشت: اکنون این دفتر با بیش از 15 کشور ارتباط علمی دارد.

نیازمند طلاب آشنا به زبان‌های خارجی هستیم

در این نشست معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه برادران نیز با بیان اینکه نظام آموزش حوزه‌های علمیه باید برای خارج از کشور مفید باشد، اظهار داشت: ما به طلابی زبان‌دان و کتاب‌هایی مناسب برای تبلیغ دین در خارج از کشور نیاز داریم.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی با اشاره به زمینه‌‌های تعامل در عرصه بین‌الملل میان حوزه‌های علمیه برادران و حوزه‌های علمیه خواهران افزود: از جمله این زمینه‌های تعامل می‌توان به آموزش زبان‌های عربی و انگلیسی به استادان و طلاب، شرکت استادان حوزه‌های علمیه خواهران در کنفرانس‌های بین‌المللی داخل و خارج کشور، سفرهای علمی استادان حوزه‌های علمیه خواهران به خارج از کشور، دیدار استادان حوزه‌های علمیه خواهران با میهمانان خارجی، ارتباط با مراکز زنان در خارج از کشور و ایجاد بانک اطلاعات ویژه خواهران زبان‌دان اشاره کرد.

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست خواستار راه‌اندازی واحد زنان در معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه برادران شد و اظهار داشت: تاثیر زن در کشور و جهان فراتر از خانواده است و زنان بهتر از مردان می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

اصغر عبداللهی افزود: حوزه‌های علمیه باید برای تبلیغ، نیروسازی کنند و در اندیشه امور بین‌الملل باشند.

آغاز آموزش زبان عربی در حوزه‌های علمیه خواهران

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه خواهران از بدو ورود به این حوزه‌ها با مسئولیت‌های بین‌المللی آشنا می‌شوند، گفت: حوزه باید با زبان بین‌الملل آشنا شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی حضور حوزه در عرصه بین‌الملل را مستلزم تحول در نظام آموزشی دانست و افزود: طلبه در حوزه قواعد زبان عربی را می‌خواند اما نمی‌تواند به زبان عربی صحبت و تبلیغ کند.

وی با بیان اینکه آموزش زبان عربی در حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شده است، گفت: مقدمه این کار، آموزش رشته مدرسی ادبیات عرب در مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران است.

در این نشست نمایندگانی از حوزه‌های علمیه خواهران و برادران به منظور برنامه‌ریزی در راستای فعالیت‌های گوناگون بین‌المللی حوزه‌های علمیه خواهران در تعامل با حوزه‌های علمیه برادران تعیین شدند. 

 

منبع: 19 دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود