کد خبر: 4384

تاریخ انتشار: 1390-11-01 - 08:02

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران تازه های کتاب و نشر / تازه های کتاب و نشر
0
بازدیدها: 990

روان‌شناسی و مهارت‌های رفتاری غیرمستقیم

چکیده: کتاب «روانشناسی و مهارت‌های رفتاری غیرمستقیم» از سری کتاب های «مهارت افزایی تبلیغی»، در شش فصل با هدف پیشبرد اهداف دینی و تجهیز مبلغان و ارتقای سطح مهارت های تبلیغی آنان منتشر شده است.   […]

چکیده:

کتاب «روانشناسی و مهارت‌های رفتاری غیرمستقیم» از سری کتاب های «مهارت افزایی تبلیغی»، در شش فصل با هدف پیشبرد اهداف دینی و تجهیز مبلغان و ارتقای سطح مهارت های تبلیغی آنان منتشر شده است.

 

 

کتاب « روانشناسی و مهارت های رفتاری غیر مستقیم» از سری کتاب های «مهارت افزایی تبلیغی»، ویژه مبلغان باهدف پیشبرد اهداف دینی و تجهیز مبلغان و ارتقای سطح مهارت های تبلیغی آنان از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است. بر اساس این گزارش، این کتاب در شش فصل به تبیین واژه ها، ضرورت واهمیت، رسانه ها و ابزار، اهداف، مبانی، ویژگی ها، شیوه های کلی و فرآیند تأثیر در تبلیغ غیر مستقیم، تکنیک ها و شیوه های رفتاری،‌ استفاده از نمادها در تبلیغ و آسیب شناسی پرداخته است. در بخشی از این کتاب می خوانیم:«مجهز شدن به مهارت های تبلیغ غیر مستقیم در عصر فعلی از چند جهت اهمیت و ضرورت پیدا می کند. 1- ملالت و مقاومت در مقابل تذکر، نصیحت و خطاب های مستقیم و پی در پی. 2- لذب بخش بودن، جذابیت و ماندگار بودن اکتشاف(نه آموزش)‌، الگویابی(نه الگودهی) و هدف یابی(نه هدف دهی)‌و مخاطب محور بودن شیوه های غیر مستقیم. 3- تنوع استعداد، ذوق، گرایش و علایق مبلغان و مخاطبان. 4- تنوع ذائقه ها در عصر فن‌آوری و تبلیغات و اطلاعات و تغییر آنها با هجوم خاموش رسانه ها و فعالیت های شبانه روزی دشمن. 5- لزوم دفع ضرر با شناخت از روش، ابزار و شیوه های تبلیغی مغرضان داخلی و خارجی از طریق خودشان با رعایت اصول اسلامی. 6- محدودیت های تبلیغ مستقیم و تنیدگی بسیار زیاد آن با تبلیغ غیر مستقیم و زبان بدن. 7- تبلیغ مسقیم برای پارازیت ها و عملیات روانی دشمن زمینه مساعدی است. بنابراین لازم است برای رساندن پیام و منطق درست خود و حفظ آن از مغالطه ها و تحریف به مهارت های تبلیغ غیر مستقیم آشنا شویم. تبلیغ غیر مستقیم با کمک از علوم متعدد و رسانه ای مختلف در سطوح مراکز دولتی(صدا و سیما و ....) و پژوهشی و فردی، درون مرزی و برون مرزی و خرد و کلان قابل اجراست. اما رویکرد نوشته حاضر بر تکنیک های روان‌شناسی جهت افزایش مهارت های مبلغان، والدین و مربیان دلسوز تمرکز دارد آنها با این مهارت های کاربردی نقش خود را،‌هر چند با امکانات کم، پر رنگ تر ایفا می کند». گفتنی است، اصول و شیوه های استفاده از احادیث و معرفی منابع حدیثی، شیوه های معاشرت مبلغ با کودکان و نوجوانان،‌ شیوه های تبلیغ در احادیث، روش ها و گرایش های تفسیری قرآن کریم، معرفی تفاسیر و سطح بندی آن، مهارت های برنامه ریزی، شیوه ها و فنون تبیین احادیث برای کودکان و نوجوانان، شیوه اردوداری و شیوه های تبلیغ در قرآن کریم، عنوان دیگر کتاب های این مجموعه ده جلدی است. کتاب« روانشناسی و مهارت های رفتاری غیر مستقیم »،‌ که از سوی«محمد حسین قدیری»گردآوری شده است، در شمارگان 5000 نسخه، به همت معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در پاییز 1390 برای دومین بار، منتشر شده است.

 

منبع: رسا 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود