کد خبر: 4450

تاریخ انتشار: 1390-10-29 - 16:22

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / بایسته های فرهنگ / مطالب دیگران- فرهنگ و هنر / هنر
0
بازدیدها: 1 071

کشف نقش مرحوم ملاقلی پور در برهنه شدن گلشیفته!/موسوی

چکیده: اینکه این عده درست می‌گویند یا نه موضوعی است که می‌توان درباره آن بحث کرد اما اینکه این عده محقند به هر طریق که شده اصغر فرهادی را آماج طعن و لعن قرار دهند جای چند و چون ندارد. اگر اصغر فرهادی […]

چکیده:

اینکه این عده درست می‌گویند یا نه موضوعی است که می‌توان درباره آن بحث کرد اما اینکه این عده محقند به هر طریق که شده اصغر فرهادی را آماج طعن و لعن قرار دهند جای چند و چون ندارد. اگر اصغر فرهادی مرتکب خلافی شده باشد باید بابت همان خلاف مرتکب شده سرزنش شود نه اینکه برهنه شدن هنرپیشه‌ای را که زمانی در فیلم «درباره الی» بازی کرده با هزار من سریش به ریش فرهادی بچسبانیم. دوستان تیتر زده‌اند: «اقدام وقیحانه هنرپیشه فیلم اصغر فرهادی» بوی تند خصومت و عناد از این تیتر به شدت به مشام می‌رسد.

 

 

سیدعبدالجواد موسوی در وبلاگش نوشت: یک توضیح کاملاً ضروری: این روزها اوضاع هوا حسابی قاراشمیش است، هواشناسی‌‌ات خوب نباشد کار دست خودت می‌دهی.

من هم که همه عمر چیزی از هواشناسی و موج سواری نمی‌دانسته‌ام این روزها بیش از هر وقت دیگری در معرض خطر قرار دارم. دو ـ سه مطلب قبلی‌ام به دلیل همین ناپرهیزی‌ها در صفحه نخست خبرآنلاین نیامد. خواستم بگویم شما اگر از سر اتفاق خواننده اباطیل صاحب این قلم هستید به قسمت وبلاگ سایت مراجعه کنید. در ستون سمت چپ صفحه وبلاک روی اسم حقیر کلیک کنید و آن وقت مطالبی را بخوانید که مسولیتش به صورت تام و تمام بر عهده صاحب این قلم است و نه دوستان خبرآنلاین.

خب برویم سر اصل ماجرا. توفیق اصغر فرهادی در «گلدن گلوب» برای همه ایرانیان موجب سرور و شادمانی نبود. عده‌ای از همان روزهایی که زمزمه برنده شدن فرهادی شنیده شد در آمدند که: «فرهادی اسکار هم ببرد برای ما اهمیت ندارد، مهم حفظ ارزش‌های ماست». نمی‌توان گفت حرف این عده از بیخ و بن نامعقول است. قرار نیست همه آدم‌ها مثل هم فکر کنند. عده‌ای در دایره اعتقادات شان چیزهایی را ارزش می‌دانند که گمان می‌کنند باید با جان و دل از آنها حمایت کرد. اصلاً زیبایی جهان آفرینش به همین نگرش‌های متفاوت است. از قدیم الایام هم گفته‌اند:
متاع کفر و دین بی‌ مشتری نیست
گروهی آن، گروهی این پسندد

آنچه مهم است اینکه هر کس در دفاع از چیزهایی که آن را ارزش می‌داند پا از دایره اخلاق و فتوت و جوانمردی و مروت بیرون نگذارد. این روزها اصغر فرهادی مغضوب عده‌ای واقع شده که فکر می‌کنند او به ارزش‌های آنها اعتنای چندانی نداشته. اینکه این عده درست می‌گویند یا نه موضوعی است که می‌توان درباره آن بحث کرد اما اینکه این عده محقند به هر طریق که شده اصغر فرهادی را آماج طعن و لعن قرار دهند جای چند و چون ندارد. اگر اصغر فرهادی مرتکب خلافی شده باشد باید بابت همان خلاف مرتکب شده سرزنش شود نه اینکه برهنه شدن هنرپیشه‌ای را که زمانی در فیلم «درباره الی» بازی کرده با هزار من سریش به ریش فرهادی بچسبانیم. دوستان تیتر زده‌اند: «اقدام وقیحانه هنرپیشه فیلم اصغر فرهادی» بوی تند خصومت و عناد از این تیتر به شدت به مشام می‌رسد.

اصلاً چرا تیتر نزنیم: «اقدام وقیحانه هنرپیشه فیلم رسول ملاقلی‌پور» هان؟! چه فرقی دارد. خانم فراهانی هم در فیلم زنده‌یاد ملاقلی‌پور نقش آفرینی کرده و هم در فیلم آقای فرهادی. به همان اندازه که می‌توان ایشان را هنرپیشه فیلم اصغر فرهادی خواند می‌توان ایشان را هنرپیشه فیلم ملاقلی‌پور دانست. دیگر اینکه تصور دوستان از اساس درباره هنرپیشگی چیز غلطی است. این نحوه از برخورد با مقوله هنرپیشگی که مثلاً چرا کسی که روزی در فیلم «م.مثل مادر» نقش‌آفرینی کرده حالا باید در هالیوود فعالیت کند درست مثل این بود که از داریوش ارجمند انتظار می‌داشتیم پس از بازی در سریال امام علی (ع) دیگر به نقش کم‌تر از مالک‌اشتر رضایت ندهد. در حالی که همه ما می‌دانیم ارجمد بلافاصله پس از اتمام سریال امام علی (ع) در فیلم آدم‌برفی بازی کرد. در نقش «اسی دربدر» .راستی چرا آن روز متعرض ارجمند نشدیم؟!

حالا که قرار است به هیچ قرار و قاعده‌ای پایبند نباشیم بیایید تیتر بزنیم: «اقدام وقیحانه هنرپیشه فیلم حاتمی‌کیا». اگر هم کسی پرسید چرا؟ می‌گوییم عملکرد حاتمی‌کیا در جریان انتخابات 88 قابل دفاع نبود. پاسخ از این منطقی‌تر و دندان‌شکن‌تر؟! 

 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود