کد خبر: 4545

تاریخ انتشار: 1390-10-22 - 20:06

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / حوزه علمیه
0
بازدیدها: 1 295

آیت‌ الله صافی:رمز موفقیت حوزه‌های علمیه استقلال آنهاست

چکیده:  رمز موفقیت حوزه‌های علمیه تشیع در طول تاریخ، استقلال آنها بوده است که در مقابل هیچ قدرت و مال و منصبی سر فرود نمی‌آوردند و علمای دین با کمال قناعت و زهد و پارسایی انجام وظیفه می‌کردند و نوکری […]

چکیده:

 رمز موفقیت حوزه‌های علمیه تشیع در طول تاریخ، استقلال آنها بوده است که در مقابل هیچ قدرت و مال و منصبی سر فرود نمی‌آوردند و علمای دین با کمال قناعت و زهد و پارسایی انجام وظیفه می‌کردند و نوکری و سربازی خود را نسبت به حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بر همه چیز ترجیح می‌دادند و امروز هم وظیفه روحانیت کسب رضای آن وجود مقدس می‌باشد.

 

 

جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه با حضرت آیت‌الله صافی دیدار و گفتگو کردند.
به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی در این دیدار ایشان، رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه را همان رسالت پیامبران الهی و اوصیاء و ائمه معصومین علیهم‌السلام دانستند و افزودند: حوزه‌های علمیه در دوران غیبت وظیفه بزرگی را برعهده دارند و آن هدایت مردم براساس قرآن کریم و معارف نورانی اهل بیت علیهم السلام و امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

ایشان با توجه به خدمات بزرگ علمای اسلام در دوران غیبت کبری گفتند: زحماتی که علما و فقها و مؤلفین بزرگ برای حفظ آثار و گنجینه‌های معنوی متحمل شدند و ناراحتی و صدمات زیادی را در این راه دیدند، همه فقط برای رساندن پیام اسلام و تشیع و معارف نورانی اهل بیت علیهم‌السلام بود و ما امروز وظیفه داریم که قدردان آن بزرگان باشیم و با تمام وجود و با استفاده از امکانات ارتباطی عصر حاضر، اسلام را به جهانیان آن طور که هست معرفی نماییم و تشنگان احکام و معرفت را سیراب نماییم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: رمز موفقیت حوزه‌های علمیه تشیع در طول تاریخ، استقلال آنها بوده است که در مقابل هیچ قدرت و مال و منصبی سر فرود نمی‌آوردند و علمای دین با کمال قناعت و زهد و پارسایی انجام وظیفه می‌کردند و نوکری و سربازی خود را نسبت به حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بر همه چیز ترجیح می‌دادند و امروز هم وظیفه روحانیت کسب رضای آن وجود مقدس می‌باشد.

ایشان با توجه به اوضاع فعلی دنیا و کشور گفتند: حوزه فراجناحی و فراکشوری و فرامنطقه‌ای است. حوزه به تمام جهان اسلام تعلق دارد. حوزه علمیه باید بر تمام امور نظارت دقیق داشته باشد.

آیت‌الله صافی ضمن تقدیر و تشکر از اساتید حوزه علمیه و از تشکل بزرگ آنان افزودند: بحمدالله الان در حوزه علمیه وحدت قول و رویه در بین مراجع معظم تقلید و اساتید و طلاب وجود دارد. حرف اساتید همان حرف مراجع می‌باشد و حرف مراجع هم حرف اساتید و طلاب است و همه یک خط داریم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم و یک هدف داریم و آن جلب رضایت قلب مقدس آقا امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و انجام وظیفه بزرگی که بردوش همه نهاده شده است می‌باشد.

ایشان با توجه به شبهه‌ها و اشکالاتی که بعضی در ذهن دارند فرمودند: حوزه علمیه بحمدالله آمادگی برای پاسخگویی به این شبهه‌ها و اشکالات را دارد و باید به بهترین وجه انجام وظیفه نماید.
ایشان وظیفه تبلیغ را به خصوص در ماه محرم و صفر یکی از وظایف و مسئولیت‌های بزرگ علما و روحانیون دانستند که فرصت بزرگی برای آنان فراهم شده است تا بتوانند در این ایام با ذکر فضایل و مناقب اهل بیت علیهم السلام و ذکر مصائب حضرت سیدالشهداء علیه السلام به هدایت و ارشاد مردم همت گماشته و احکام نورانی و دستورات شرع مقدس اسلام را به گوش همه برسانند.
 

منبع: بازتاب امروز 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود