کد خبر: 4980

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 370

با حكم معاون فرهنگی وزير ارشاد براي استان قم انجام گرفت، انتصاب اعضای هيات علمی و كميته «حمايت از چاپ و نشر كتاب‌های ارزشمند دينی»

 چکیده: براساس احكام ياد شده حجت الاسلام رضا مختاری، مهدی معراجی، محمد نقدی، سيدمحمدكاظم شمس، حقی و آقایان سيدمحمود محمودزاده، حسينی و سيدمرتضی اسماعيلی طبا (مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان […]

 چکیده:

براساس احكام ياد شده حجت الاسلام رضا مختاری، مهدی معراجی، محمد نقدی، سيدمحمدكاظم شمس، حقی و آقایان سيدمحمود محمودزاده، حسينی و سيدمرتضی اسماعيلی طبا (مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم) به مدت يک سال به این سمت منصوب شدند 

 

از زمستان 1388 پس از ملاقات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با معاون فرهنگی این وزارت خانه با تعدادی از مراجع عظام قم و اظهار نگرانی ایشان از حمایت های وعده شده نسبت به انتشار آثار دینی تاثیر گذار در جامعه که احیانا ممکن است به دلیل محدودیت مخاطبان تخصصی آن، دچار مشکلات مالی گردد ورغبتی از سوی ناشران نسبت به انتشار چنین آثاری نباشد،معاون وقت فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد که این وزارت خانه آماده حمایت از آثار دینی که نیاز جامعه باشد،خواهد بود.

براین اساس کمیته ای با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی قم وشرکت تعاونی ناشران استان قم و حکم معاون فرهنگی وزارت ارشاد اعضای کمیته منصوب شدند تا نسبت به بررسی وارزیابی این کتاب ها اقدام عملی صورت گیرد.

این کمیته در جلسات خود با بررسی آئین نامه مربوط کتاب هایی را مورد حمایت قرار می دهدکه:

با توجه به موضوع و محتوا مورد نیاز جامعه باشد

اثر از اتقان محتوا ومنابع اصیل برخوردار باشد.

ازبیان ونثر معیار برخوردار باشد.

گرچه انتشار آن مورد نیاز مخاطبان اثر است ولی ممکن است از جامعه آماری محدودتری برخوردار باشد لذا ناشر آن (خصوصا بخش خصوصی)بدون این حمایت ناتوان ویا رغبتی به انتشار آن نداشته باشد.

این حمایت باعث خواهد شد تا آثار قوی تر فرصت انتشار پیدا کنند و همچنین برخی آثار دینی که از اتقان کافی برخوردار نیستند تشویق به ارتقای آن گردند.

به نظر می رسد درصورتی که مراکز پژوهشی دینی وپژوهشگرانی که به صورت انفرادی کارهای اصیل وارزشمند ارائه می کنند از جهت حمایت مالی مشکلی برای انتشار آن نخواهند داشت.

برخی ناشران دینی بر اثر سهل انگاری و یا به دلیل افزایش هزینه ممکن است در هزینه های لازم آماده سازی و درنتیجه اتقان بیشتر اثر خودداری کنند که با این حمایت می توانند کارهای قوی تر را در دستور کار قرار دهند چون در غیر این صورت مورد حمایت قرار نمی گیرد.

تعدادی از کارشناسان نیز کمیته را همراهی می کنند تا اطمینان کافی به اثار تایید شده فراهم گردد.

کتاب ها از 300 تا 1000 نسخه خریداری می گردد وحتی بخشی از هزینه آن قبل از چاپ پرداخت می شود.

کسانی که آشنا به هزینه های نشر هستند تایید می کنند که با این اطمینان دغدغه کمتری برای سرمایه گذاری این قبیل آثار خواهند داشت.

خوشبختانه کمیته توانسته است تا کنون با نگاه آرمانگرایانه نسبت به تایید آثار اقدام کندو تحت تاثیر تقاضاها و یا فشار های قابل پیش بینی نسبت به تایید برخی آثار که معیار های لازم را ندارد،قرار نگرفته است.بمنه و کرمه.

با اتمام دوره قبلی مسئولیت اعضای کمیته، مجدد این اعضا برای یک دوره دیگر همراه با مدیرکل جدید ارشاد قم انتخاب شدند.

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود