کد خبر: 3810

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: لینکستان (مطالب دیگران) / مطالب دیگران- سیاسی
0
بازدیدها: 1 018

چه زمانی به خود خواهد آمد؟ جریان "خود مهم پندار" مجلس

چکیده: البته برای آنها، به زیر کشیدن لاریجانی، تنها شکست یک کاندیدای درون پارلمانی محسوب نمی شد بلکه اهمیت موضوع این بود که با شکست لاریجانی، طیف موسوم به فراکسیون انقلاب اسلامی که از افرادی مانند […]

چکیده:

البته برای آنها، به زیر کشیدن لاریجانی، تنها شکست یک کاندیدای درون پارلمانی محسوب نمی شد بلکه اهمیت موضوع این بود که با شکست لاریجانی، طیف موسوم به فراکسیون انقلاب اسلامی که از افرادی مانند رسایی، آقا تهرانی، کوچک زاده و ... تشکیل شده است، بتواند برتری مورد نیاز خود در مجلس را به دست آورد و این برتری را در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی به کار گیرد

 

هر چند در انتخابات فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی توانست با کسب اکثریت آرا بار دیگر ریاست مهم ترین فراکسیون مجلس را به دست آورد، اما یک جریان فرعی مجلس همچنان بر آن است که به مدد توان رسانه ای خود در بیرون از پارلمان، نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد.

البته این جریان که متصل به قدرت برون مجلسی است، پیش از آغاز انتخابات مجلس کوشیده بود با طراحی یکسری اتهامات علیه لاریجانی ، وجهه اصولگرایانه او را تحت الشعاع قرار دهد تا بلکه نمایندگان اصولگرای مجلس در دادن رای دوباره به او، دچار تردید شوند.

از جمله کوشیده شد تا با تخریب چهره علی مطهری که از بستگان لاریجانی به شمار می رود و تعمیم این تخریب به رییس مجلس، گسترش این شائبه که امور مجلس از دست لاریجانی خارج شده و به دست اصلاح طلبان افتاده و در آخرین تیر چله شان، انتشار این شایعه که علی لاریجانی، با جک استراو انگلیسی فالوده خورده و او را به تهران دعوت کرده است، ضربه نهایی به لاریجانی در آستانه انتخابات فراکسیون اصولگرایان مجلس زده شود .

البته برای آنها، به زیر کشیدن لاریجانی، تنها شکست یک کاندیدای درون پارلمانی محسوب نمی شد بلکه اهمیت موضوع این بود که با شکست لاریجانی، طیف موسوم به فراکسیون انقلاب اسلامی که از افرادی مانند رسایی، آقا تهرانی، کوچک زاده و ... تشکیل شده است، بتواند برتری مورد نیاز خود در مجلس را به دست آورد و این برتری را در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی به کار گیرد.

در واقع انتخابات فراکسیون اصولگرایان مجلس برای این طیف، پیش درآمدی محسوب می شد برای انتخابات سراسری سال آینده برای تشکیل مجلس نهم.

همچنین تلاش مشهودی نیز وجود دارد برای حذف زودهنگام علی لاریجانی از انتخابات بعدی ریاست جمهوری و چه بهتر که این پروسه با هزینه پایین تر و از درون خود مجلس صورت گیرد!

فراکسیون انقلاب اسلامی که در بدو شروع فعالیت خود - در ماه هشتم مجلس هشتم - با 90 نماینده آغاز به کار کرد، به دلیل تندروی های برخی اعضای شاخص آن و اتخاذ مواضعی که آنها را در مقام وکیل الدوله نشاند، دچار افت شد و وزن آن به طور ملموس کاهش یافت به طوری که در انتخابات چند هفته پیش مجلس برای تعیین نماینده پارلمان در هیات نظارت بر مطبوعات، رسایی که پرسروصداترین نماینده عضو فراکسیون انقلاب اسلامی است، تنها 5 رای به دست آورد ؛ در حالی که علی مطهری، با آن همه تخریب و تهاجمی که متوجه اش شده بود توانست با 90 رای به هیات نظارت راه یابد.
این 90 رای مطهری، با تعداد اعضای اولیه فراکسیون انقلاب اسلامی که آن هم 90 نفر بود، همسانی جالب و تامل برانگیزی دارد.

به هر روی بعد از شکست فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات، این دومین ناکامی بزرگ جریان مذکور در مجلس است که نشان می دهد پاییز 89 ، تنها برگ ریزان طبیعت نبود، بلکه رای ریزان نمایندگانی هم شده است که بی گمان بسیاری از ناظران، بیش از آنکه رای دهندگان مردمی خود را نمایندگانی کنند، ترجیح می دهند با دولتی ها خوش باشند.

این دو رویداد، نشان داد که وزن این جریان در مجلس شورای اسلامی تا چه اندازه نازل و بی مقدار است. با این حال، داشتن رسانه های متعدد و متمکن از روزنامه و خبرگزاری گرفته تا برخی سایت ها و نیز اتصال آنان به مراکز رسمی قدرت، این شائبه را همچنان در اذهان آنها زنده نگه داشته که هنوز مهم هستند و تاثیرگذار... شاید انتخابات سال آینده مجلس و نتایج آن بتواند واقعیت را به اینان نشان دهد.

 

منبع: 19دی 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود