کد خبر: 5610

تاریخ انتشار: 1390-08-01 - 17:22

نسخه چاپی | دسته بندی: تازه های کتاب و نشر / سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 3 269

ماهنامه حاشیه ویژه طلاب جوان به جمع نشریات پیوست

  ماهنامه حاشیه به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر مسئولی حجت الاسلام علی اکبر رشاد وبا سردبیری حجت الاسلام محمدباقرپورامینی منتشر شد. شماره صفر آن که در ابتدای تابستان امسال […]

 

ماهنامه حاشیه به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیر مسئولی حجت الاسلام علی اکبر رشاد وبا سردبیری حجت الاسلام محمدباقرپورامینی منتشر شد.
شماره صفر آن که در ابتدای تابستان امسال منتشر شد این نشریه این گونه معرفی می کند:
ماهنامه «حاشیه»،نشریه ایی همراه طلاب و فضلای جوان حوزه های علمیه؛ با همان حال و هوا و صفای طلبگی. حاشیه تلاش می کند با الهام از بزرگان حوزه، زمینه بالا رفتن عیار طلبگی را فراهم سازد و ضریب رشد، تکامل و تأثیر طلبه را افزون کند. اصول کلی حاشیه تأکید بر سه اصل حفظ و بازشناسی «سنت های اصیل حوزه»، تبیین و ترویج آرمان «تحول» و همچنین ترسیم «آینده» روشن با در نظرگیری مسئولیت های فرا رواست.
بدون تردید اصول سه گانه یادشده از مهمترین نیاز های مهم وجدی حوزه است که لازم است طلابی که برای نسل ها ونیازهای آینده تربیت می شوند،این اصول به صورت جدی در برنامه درسی وتربیتی آنان رعایت گردد.
این هدف بسیار مبارک وامید است دست اندرکاران آن موفق باشند.

شماره اول نیز هفته گذشته منتشرشد.گرچه این نشریه به صورت ماهنامه ترتیب انتشار خود را ذکر کرده،اما این شماره ویژه مهر وآبان 90 و در سرمقاله به قلم سردبیر توانمند وباتجربه خود اعلام کرده که تا پایان سال 90 هردوماه یک شماره منتشر خواهد شد. مجله به صورت تمام رنگی و 4 رنگ عرضه شده هرچند می توانست 2 رنگ چاپ شود.

مطالب شماره اول در شش مقصد:مکتوب ماه،اخبار ماه،استاد ماه،پرونده ماه،طلبه ماه و آخرماه عرضه شده است.
درمکتوب ماه 3یادداشت،اخبارماه با12مطلب،دربخش استادماه مصاحبه ای خواندنی از آیت الله رضا استادی چاپ شده،9مطلب هم دربخش پرونده ماه از جمله مصاحبه ای سودمند با ایت الله مددی،ودر طلبه ماه مطالب متنوع از جمله معرفی مدارس واثار سودمند واغلب اثار اخلاقی مشاهده می شود ودر آخرین بخش نیز نوعی متفاوت از جمله بازتاب های شماره صفر ملاحظه می شود.

با این که ده ها نشریه حوزوی منتشر می شود،اما این مجله تجربه جدیدی است که از جهاتی مثبت واحیانا در مواردی ممکن است به نقطه ضعف بیانجامد.

آقای پور امینی سردبیر نشریه ، تجربه انتشار نشریه "پرسمان" را برای دانشجویان از طرف نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها را داشته است.این مجله تقریبا با همان روال عرضه می شود.مخاطب خود را طلاب جوان معرفی کرده که به نظر می رسد از نظر سنی در حد همان مخاطبان پرسمان لحاظ شده اند،اما با توجه به تفاوت محتوا وشیوه آموزشی حوزه با دانشگاه ها اگر دقت کافی صورت نگیرد، ممکن است مذاق مخاطبان خود را به تیترها ومطالبی متنوع و مختصر و کمتر عمیق سوق دهد.جذاب بودن وتنوع مطالب با رعایت عمق بیشتر به طوری که هم راهنما برای طلاب باشد،هم انان را به پژوهش های مورد نیاز شان وادارد وهم درسطح وهم عمق آگاهی انان بیفزاید،راه صعبی است که با همت سردبیر محترم آن دست یافتنی است.

برخی خطاهای جزیی در عبارات،حروف نگاری وصفحه ارایی نیز قابل برطرف شدن است.ازجمله تاریخ تولد اقای مددی -درص26-باید1330 صحیح باشد ویا واقع شدن تیتر در انتهای صفحه 60 و...

شماره صفر در سایت سازمان انتشارت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده اما هنوز ماهنامه حاشیه در ردیف سایر مجلات این پایگاه نیامده وشماره اول هم معرفی نشده است.
توفیق روزافزون دست اندرکاران این نشریه را در دست یابی به هدف بلندی که برای خود ترسیم کرده اند از خداوند متعال مسئلت داریم.بمنه وکرمه.

[gallery]

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود