کد خبر: 5779

تاریخ انتشار: 1390-02-22 - 22:47

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / مصاحبه و گزارش / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 681

"مَنا" بر اساس نياز جامعه كتاب منتشر مي‌كند

 در نشست های برگزار شده در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی(منا) خبرنگاران هم حضور می یابند ودیدگاه های طرح شده را منعکس می کنند که از جمله مصاحبه زیر است که در ایبنا منتشر شد.البته منظور از عنوان […]

 در نشست های برگزار شده در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی(منا) خبرنگاران هم حضور می یابند ودیدگاه های طرح شده را منعکس می کنند که از جمله مصاحبه زیر است که در ایبنا منتشر شد.البته منظور از عنوان وتیتر مطلب، طرح این مسئله بود که ممکن است به منظور تحقق نیاز ها و اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی در حوزه کتاب،ضمن توجه به نیاز ومذاق مخاطب،در مواردی در زمینه اصلاح نیازها حرکت کنیم که این مسئله فراتر از فعالیت انتشاراتی است.

به نظر می رسد عنوان منعکس شده درمصاحبه این منظور را بادقت کافی نرساند.

اما متن مصاحبه در ایبنا:

حجت‌الاسلام محمدكاظم شمس، مدير عامل انتشارات كتاب ناب، گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامي آثار را بر اساس تقاضا و نياز جامعه منتشر خواهد كرد. براي مثال، شايد در برهه‌اي از زمان فرهنگ‌سازي و اصلاح برخي از نيازها در جامعه ضروري باشد. بنابراين بر اساس اين نياز در مَنا توليد كتاب خواهيم كرد.

حجت‌الاسلام محمدكاظم شمس، يكي از اعضاي هيات مديره مجمع ناشران انقلاب اسلامي، در حاشيه بازديد خود از غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامي (مَنا) در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين مجمع، تشكل صنفي است كه با هدف زمينه‌سازي تحقق اهداف نظام جمهوري اسلامي در حوزه انتشار و توزيع كتاب فعاليت مي‌كند.

وي با اشاره به شناسايي كمبودها و عقب‌افتادگي‌ها در حوزه نشر و مساعدت به ناشران فعال در عرصه انقلاب اسلامي، تصريح كرد: مجمع ناشران انقلاب اسلامي فقط پذيراي ناشران 2 حوزه انقلاب و دفاع مقدس نيست. بلكه تمام موسسه و ناشراني كه در راستاي اهداف انقلاب اسلامي فعاليت انتشاراتي دارند، مي‌توانند به عضويت اين مجمع درآيند.

مدير انتشارات كتاب ناب با اين توضيح، تمام موضوع‌هاي مورد نياز انقلاب اسلامي را حوزه فعاليت مَنا دانست و خاطرنشان كرد: بنابراين در مجمع ناشران انقلاب اسلامي آثار بر اساس تقاضا و نياز جامعه منتشر خواهند شد. براي مثال، شايد در برهه‌اي از زمان فرهنگ‌سازي و اصلاح برخي از نيازها در جامعه ضروري باشد. بنابراين بر اساس اين نياز در مَنا توليد كتاب خواهيم كرد.

بيست‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت ماه در مصلاي امام‌خميني (ره) برپاست.
کد مطلب : 104400

نشانی این مصاحبه:

http://www.ibna.ir/vdcgzt9qzak9zt4.rpra.html

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود