کد خبر: 5771

تاریخ انتشار: 1390-01-24 - 15:23

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 389

افتتاح مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضرورت ها اقتضائات و موانع

در هفته سوم اسفند ماه 89 اخبار متعدد فرهنگی را شاهد بودیم . آیین افتتاح مجمع ناشران انقلاب اسلامی در 16 اسفند، رونمایی از نقشه جامع علمی کشور در 17 اسفند، برگزاری همایش بین المللی آموزه های دینی و […]


در هفته سوم اسفند ماه 89 اخبار متعدد فرهنگی را شاهد بودیم .

آیین افتتاح مجمع ناشران انقلاب اسلامی در 16 اسفند، رونمایی از نقشه جامع علمی کشور در 17 اسفند، برگزاری همایش بین المللی آموزه های دینی و مسئله نفس و بدن در 18 و 19 اسفند و بالاخره رونمایی از آثار آیت الله مرعشی نجفی در 19 اسفند در قم و با حضور رییس جمهور و....  


روزهای پایانی سال به دلائل گوناگون متراکم ار چنین رویدادهایی است، که باعث خواهد شد تا این نوع موضوعات مورد توجه جدی قرار نگیرد. وقوع موضوعات مشابه نیز به این حالت خواهد افزود، تعطیلی حدود 20 روزه کشور به مناسبت نوروز مزید بر آن شد تا تقریبا آیین افتتاح مجمع ناشران انقلاب اسلامی مورد توجه جدی و بایسته قرار نگیرد.


انتظاری از رسانه ها خصوصا صدا وسیما این است که به بازتاب گسترده تر ومسائل ان بپردازند. پرداختنی فراتر از صرف نقل خبر، بلکه کاویدن زوایای ان برای توفیق هرچه بیشترش.

امید آن که در هفته های آینده که نمایشگاه بیست وچهارم بین المللی کتاب تهران است،بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی می خواهد تحقق آرزوی دیرین علاقه مندان به حوزه کتاب انقلاب اسلامی باشد.انتظاری  که از کتاب در تراز وشایسته انقلاب اسلامی است.

هم از جهت موضوع،بیان،اتقان،نیاز مخاطب،قالب عرضه،هم سهولت دسترسی مخاطب به ان و هم  هم افزایی ناشران هم سو در جهت دست یابی به اهداف ورفع کمبودها.

این مجمع تلاش دارد بیشتر از توان بخش خصوصی بهره گیرد، از زحمات وتلاش های مسئولین ومتولیان فرهنگی تقدیر کند،اما بدون کوچکترین اغماض و ملاحظه ای اشکالات ان ها را گوشزد کند تا امکانات در جهت اهداف انقلاب اسلامی بیشتر به کار گرفته شود.لذا خود را وام دار مدیران و متولیان فرهنگی نمی داند.


توجه به تمام عرصه ها وقالب ها وموضوعات از ضرورت های توفیق است گرچه قالب داستان وهنر از موارد مهم و لازم در این راه است اما قطعا تذکرات ومثال ها وتاکیداتی که از ناحیه دوستان شده است، به معنی اکتفا به این حوزه نیست.
توجه به تمام موضوعات کتاب بایسته انقلاب اسلامی و تمام گروه مخاطبان، مورد توجه مجمع خواهد بود. این توجه از راه های توفیق بیشتر بلکه ضرورت ان است.

حتی الامکان عدم تصدی گری و ایجاد بستر لازم برای تحقق نیازها  ورفع موانع برای مسائل لازم این حوزه از الزامات توفیق در این مسیر است. ممکن است به ناچار به صورت مقطی وکوتاه مدت برای تحقق مسئله ای ناگزیر از کار تصدی گرانه باشد ولی باید در اولین فرصت، آن را  به مسئول آن واگذار کند.


مسائل و موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود بیشتر خواهم نوشت.
تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود