کد خبر: 5755

تاریخ انتشار: 1389-11-11 - 17:31

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگ و مدیریت فرهنگی / اخبار ومسائل کتاب / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 620

به بهانه تسلیت به جناب آقای دکتر محسن پرویز، نوع مدیریت کار فرهنگی

انا لله و انا الیه راجعون. اطلاع یافتم که والده مکرم جناب آقای دکتر محسن پرویز معاون محترم سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رحمت ایزدی پیوسته است. برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان خصوصا […]

انا لله و انا الیه راجعون.

اطلاع یافتم که والده مکرم جناب آقای دکتر محسن پرویز معاون محترم سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رحمت ایزدی پیوسته است. برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان خصوصا جاب آقای دکتر محسن پرویز و جناب اقای محمدعلی فقیه اجر صابران را خواستارم. بدون تردید فعالیت های ارزشمند این عزیزان از صدقات جاریه آن مرحوم خواهد بود.

آقای دکتر پرویز در دوره 5سال مسئولیت خود تلاش ارزشمندی در جهت وظایف محوله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت. تلاشی که نگاهی وسیع تر با رعایت جایگاه حاکمیتی این وزارت با رعایت معیار های لازم و حریم هایی که حفظ ان برای پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی ضروری است. ضمن آن که زمینه ای فراهم شود تا حتی الامکان گرایش های گوناگون و علاقه مند به تعالی فرهنگ کشور بتوانند فعالیت کنند.

همچنان که غفلت از مرزهای واقعی ارزش ها ودقت کافی در حفظ آن ها، غیر قابل گذشت است واجازه دخالت در تصمیم های حاکمیتی در حوزه فرهنگ به کسانی که به این ارزش ها باور ندارند، کاری ساده لوحانه است، اما از طرف دیگر نباید با این عنوان در حوزه فعالیت های فرهنگی با رعایت این چارچوب ها، نگاه تنگ نظرانه  داشت.

در کار فرهنگی باید اجازه داد تا گرایش های متفاوت فکری درچارچوب های قانونی فعالیت داشته باشند،هرچند سلیقه ای متفاوت با متولیانی که در هر دوره در مصدر کار هستند، داشته باشند. بدون این نگاه نه تنها برای یک نگاه امکان اداره کشور نیست، به علاوه خروجی ان نیز سلیقه های گوناگون را نمی تواند جذب کند.

با نگاه اعمی - در حوزه فعالیت- مشارکت ها گسترده تر، رقابت مفید بیشتر ونقدهای تعالی بخش مجال عرضه می یابند. کار فرهنگی در غیر این شیوه دچار رکود خواهد شد و حتی برای مذاق رایج نیز انگیزه فعالیت را باقی نمی گذارد. چون همانند مسابقه ای خواهد بود که یک نفر شرکت کننده ندارد.

به نظر اینجانب جناب دکتر پرویز در دوره معاونت در حد مقدور تلاش ارزشمندی در این جهت داشت.

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود