کد خبر: 5734

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: چهره ها / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 481

راه پیروزی ملت‌ها

چکیده: ویژه‌ی سالروز نهم شهریور 1389 پایگاه فرهنگی «روایت صدر» از استاد بزرگوار جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم شمس، رئیس محترم مؤسسه‌‌ی بوستان کتاب در قم، بابت ارسال این یادداشت کمال […]

چکیده:

ویژه‌ی سالروز نهم شهریور 1389 پایگاه فرهنگی «روایت صدر» از استاد بزرگوار جناب آقای حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم شمس، رئیس محترم مؤسسه‌‌ی بوستان کتاب در قم، بابت ارسال این یادداشت کمال تشکر را دارد.

 

9 شهریور سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر است. در دوران غیبت کبری، روحانیت شیعه علیرغم تنگناهای مختلف ملجا مردم بوده و حل مشکلات آنان را وظیفه خود می‌دانسته‌اند. در برخی موارد این ویژگی بروز بیشتری داشته است. در دوره‌هایی ایفای این نقش بس سنگین و به صورت عادی غیر عملی می‌نموده است. ظهور چهره‌های خاص که نزدیک‌تر به نقش انبیا ظاهر شده‌اند، در این زمان‌ها بیشتر خودنمایی می‌کند. این نقش را در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، و ... شاهد هستیم. امام موسی صدر از شاخص‌ترینِ این نوع حرکت است. او در زمانی که شیعیان مظلوم لبنان بدون هیچ‌گونه حمایت سیاسی، فرهنگی، اعتقادی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، و... با مشکلات گوناگون درگیر بودند، با هجرت به لبنان نقش پیامبرگونه خود را آغاز کرد. این مرد الهی در سال‌های فعالیت شبانه‌روزی خود توفیق به بازیابی، بلکه هویت‌بخشی شیعیان لبنان یافت. تردید نباید داشت بروز چهره‌ای که اکنون از این ملت زنده در میان کشورهای عربی شاهد هستیم، ریشه در تلاش‌های ایشان دارد. تلاشی که با پیروزی انقلاب اسلامی و الهام از آن قوت گرفت و برای اولین بار در میان کشورهای عربی نشان داد که ملت‌ها با الهام از عاشورا و نقش ایمان در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی، چگونه می‌توانند به پیروزی‌هایی دست یابند که قبل از ان قابل تصور نبود. والسلام.

قم،
سید محمد کاظم شمس،
9 شهریور 1389

ممنبع:سايت روايت صدر

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود