کد خبر: 5716

تاریخ انتشار: 1388-12-22 - 13:00

نسخه چاپی | دسته بندی: سازمان های فرهنگی / دوره مدیریت بوستان کتاب / مصاحبه و گزارش / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 396

انتخاب بوستان كتاب در نخستين جشنواره كتاب سال كودك و نوجوان

مدير موسسه بوستان كتاب از برگزيده شدن اين نشر در «نخستين جشنواره كتاب سال كودك و نوجوان»( 19 اسفند) در استان قم خبر داد و اظهار داشت: برپايي چنين جشنواره‌هايي مي‌تواند در تاليف و انتشار كتاب‌هاي كودك […]

مدير موسسه بوستان كتاب از برگزيده شدن اين نشر در «نخستين جشنواره كتاب سال كودك و نوجوان»( 19 اسفند) در استان قم خبر داد و اظهار داشت: برپايي چنين جشنواره‌هايي مي‌تواند در تاليف و انتشار كتاب‌هاي كودك و نوجوانان تغييرات بزرگي نظير حوزه كتاب‌هاي بزرگسال ايجاد كند و گامي در راستاي تخصصي‌تر شدن باشد.

حجت‌‌الاسلام محمدكاظم شمس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: از ميان پنج اثر برگزيده اين موسسه در «نخستين جشنواره كتاب سال كودك و نوجوان» مي‌توان كتاب‌هاي «قصه‌هاي پيامبران(ص)»، «كوچه ما»، «تربت و دريا»، «مثل پروانه»، «من عمه هستم، تو بابا» را در حوزه‌هاي شعر و نثر نام برد. وي با اشاره به اين كه سال‌هاي زيادي از تدوين و انتشار كتاب‌هاي حوزه كودك و نوجوان مي‌گذرد، از اين اقدام به عنوان گام مثبتي در راستاي حرف‌اي‌تر شدن و توجه به تاليف كتاب‌هاي حوزه كودك و نوجوان ياد كرد. كارشناس كتاب‌هاي حوزخ دين و انديشه گفت: پيش از اين موسسه بوستان كتاب نيز نظير ديگر ناشران، اغلب به كتاب‌هاي حوزه بزرگسال توجه ويژه‌اي داشت و اين حوزه از سوي ناشران، مديران و ساير مسوولان تا حدي مغفول مانده بود، برپايي چنين جشنواره‌هايي مي‌تواند بار ديگر توجه اين افراد را به اين عرصه معطوف دارد. مدير موسسه بوستان كتاب با بيان اين كه تاكنون حدود 280 اثر از اين موسسه در جشنواره‌ها و همايش‌هاي گوناگون موفق به كسب عنوان‌هاي برتر و برگزيده شده‌اند، متذكر شد: اين مركز كه در راستاي اشاعه فرهنگ و معارج وحياني فعاليت دارد، به تازگي روندي را در چاپ و انتشار كتاب‌هاي كودك و نوجوان اتخاذ كرده است. حجت‌الاسلام شمس ادامه داد: در اين طرح مي‌خواهيم علاوه بر توجه به محتواي اين كتاب‌ها همانند كتاب‌هاي بزرگسال، به شكل ظاهري و طراحي جلد اين آثار نيز دقت نظر خاصي داشته باشيم تا در اثر بخشي و گزينش آثار از سوي مخاطبان، با اقبال گسترده‌تري مواجه شوند. وي با اشاره به اهميت ظاهر و طرح جلد كتاب در كنار محتواي اثر، بيان داشت: براي نمونه كتاب «مثل پروانه» با وجود اين كه در شمار كتاب‌هاي چاپ نخست نبود و سال 78 منتشر شده بود، به دليل تغيير در طرح جلدش، در سال جاري با توجه ويژه‌اي مواجه شد. يكي از دلايل برگزيده شدنش را طرح مناسب جلد آن مي‌دانيم.

حجت‌‌الاسلام شمس، در پايان اظهار داشت: اميدواريم اين جشنواره‌ها و جلسات نقد و بررسي كه در ارزيابي آثار برگزيده آن برپا مي‌شوند، در جهت قوي‌تر عمل كردن ناشران، نويسندگان و مسوولان تاثيرگذار باشند و با حركت‌هاي تكميلي بتوانيم به عنوان آثاري كه از استان قم معرفي مي‌شوند از لحاظ كيفيت ظاهري و محتوايي نظير حوزه بزرگسال جايگاه ويژه‌اي بيابيم.

نشانی این مصاحبه:

http://ibna.ir/vdcg3u93.ak9tt4prra.html

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود