کد خبر: 5701

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: فرهنگ و مدیریت فرهنگی / یادداشت مدیرمسئول / سازمان های فرهنگی
0
بازدیدها: 1 002

نامه به آیت ‏الله استادی

  بسم الله الرحمن الرحيم و به نستعين محضر مكرم آيت الله استادي (دامت بركاته ) با عرض سلام و تحيت روحانيت معظم شيعه با پيشينه اي بيش از هزار سال و با برخورداري از سرمايه هاي ارزشمند و استوانه هاي […]

 

بسم الله الرحمن الرحيم و به نستعين
محضر مكرم آيت الله استادي (دامت بركاته )

با عرض سلام و تحيت

روحانيت معظم شيعه با پيشينه اي بيش از هزار سال و با برخورداري از سرمايه هاي ارزشمند و استوانه هاي علمي و فقهي خود در طول قرون گذشته در پي بيداري مردم متدين ايران و رويداد بزرگ انقلاب اسلامي ايران به رهبري مرجع عظيم الشان امام خميني (قدس سره ) تجديد حيات دورباره اسلامي و عزت و عظمت مسلمانان به ويژه مردم شريف ايران را ارمغان آورده است . نيك مي دانيم ارتباط وثيق و پرسابقه مراجع بزرگوار تقليد و علماي اعلام و آميختگي روحانيت اصيل با ملت ايران با محوريت قرآن و اهل بيت (ع ) دستاوردهاي بس ارزشمندي داشته است .

روحانيت بزرگوار و در راس آنان مراجع معظم تقليد در عصر غيبت امام زمان (عج ) همواره در جايگاه مرزباني فكري و عملي مردم نگاهبان اسلام و جامعه اسلامي از انحرافات فكري و خطرات عملي و آفات اخلاقي به شمار مي روند كه در اين دوران با حاكميت نظام اسلامي اين نقش پررنگ تر و گسترده تر گشته است .

حوزه هاي علميه به خصوص حوزه علميه قم پرچمدار بيداري و جنبش فكري و تحولات عظيم به ويژه در دو سده گذشته بوده اند; اما اگر ديروز دشمنان آگاه با هجوم به فيضيه و حبس و تبعيد شخصيت هاي حوزوي با اين پايگاه مبارزه مي كردند امروز برخي دوستان ناآگاه و هم لباسان بي خبر بر خلاف شرع و برخلاف نظر و خواست مقام معظم رهبري (دامت بركاته ) با هتك حرمت و شكستن عظمت و تضعيف نفوذ شخصيت هاي روحاني و سياسي انقلاب به اين سنگر عظيم و تاريخي اسلامي ضربه مي زنند. پيداست صيانت از اين پايگاه علمي و فكري فرهنگي حوزه ها كه پايگاه اصلي اسلام ناب مي باشند از هر نوع تحريف و انحراف امري كاملا ضروري است .

جناب عالي كه از عالمان وارسته و از اساتيد فرهيخته اين حوزه هستيد به درستي فرياد برآورديد و در مقام پاسداري از اين سنگر ديني و مردمي آن هم در پايگاه مهم نماز جمعه سخنان ارزشمندي ايراد كرديد. بسياري مي دانند كه اعتراض شما سخن و خواست بسياري از بزرگان و اساتيد محترم حوزه است كه از اين حركت خودسرانه و خارج از چارچوب شئون شرعي و حوزوي ناراحت و ناراضي اند، حركاتي كه گاه حتي به نام حوزه يا بخشي از آن صورت مي گيرد و يا به پاي آن تمام مي شود.

ما موضع عالمانه جناب عالي در تاكيد بر لزوم حفظ جايگاه مراجع عظام و بزرگان حوزه (دامت بركاتهم ) و توجه به محوريت آنان در امور حوزه ها و روحانيت را مي ستاييم و حمايت خود را از اعتراض شديد شما به اقدامات خودسرانه و هتاكانه و شكستن حريم حوزه حضرت امام صادق (عليه السلام ) توسط گروهي معدود ابراز مي داريم و از اين عناصر فريب خورده مي خواهيم توبه كرده و خطاي بزرگ خود را جبران كنند. نيز خواهان برخورد شرعي و قانوني مراجع صالحه با عوامل اصلي اين جريان و گروه هستيم . از خداي تبارك و تعالي حفظ و سربلندي مستمر حوزه هاي علميه را خواستاريم والسلام عليكم .

مرتضي جوادي آملي ـ محمد سروش محلاتي ـ سيد محمد موسوي زنجاني ـ علي رضا اميني ـ محمد تقي سبحاني ـ سيدضيا مرتضوي ـ مهدي مهريزي ـ سيد جواد ورعي ـ محمدجواد صاحبي ـ كاظم قاضي زاده ـ حسين شهامت ـ محمدرضا غفوريان ـ محمد ذبيحي ـ سيد محمد كاظم شمس ـ محسن آخوندي ـ جلال الدين قياسي ـ محمد حسين شريفي نيا ـ محمد كاظم رحمان ستايش ـ داود فيرحي

نشانی:

http://alef.ir/1388/content/view/49569/83/

برخی بازتاب ها:

راوی + دیگه چه خبر + اندیشه نو + اینجا + اینجاینجا + اینجا  + عصرایران

 

 

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود