کد خبر: 5813

تاریخ انتشار: 1348-10-11 - 03:30

نسخه چاپی | دسته بندی: دوره مدیریت بوستان کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 111

گزارش 25 سال فعاليت موسسه بوستان کتاب منتشر شد

مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به مناسبت نخستين جشنواره "مرزباني وحي و خرد"، گزارشي از 25 سال فعاليت موسسه بوستان کتاب را منتشر کرده است. به گزارش روزسه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، […]

مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم به مناسبت نخستين جشنواره "مرزباني وحي و خرد"، گزارشي از 25 سال فعاليت موسسه بوستان کتاب را منتشر کرده است.

به گزارش روزسه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، در اين گزارش فعاليت موسسه بوستان کتاب در 25 سال گذشته در قالب مقاله، نمايه‌هاي گوناگون و نمودارهاي مختلف ارايه شده است.

در اين کتاب ديدگاه‌هاي برخي صاحب‌نظران درباره موسسه، فهرست الفبايي کتاب‌ها، مولفان، نمايه موضوعي و مخاطبان و فهرست کتاب‌هاي برگزيده ارايه شده است.

در بخش "سخن آغازين" به قلم "سيد محمد کاظم شمس" رييس موسسه بوستان کتاب، درباره اين گزارش آمده است: نخستين جشنواره مرزباني وحي و خرد، که در واقع همايشي است از اهل ‌قلم و فرهنگ و نيز دست‌اندرکارانِ چاپ و نشر، فرصتي پيش آورده که عملکرد ربع قرن تلاش اين موسسه درمعرضِ نقد و داوريِ اهل ‌نظر قرار گيرد تا بتوانيم از ديدگاه‌هاي آنان براي ادامه راه، بهره‌مند شويم.

به منظور آشنايي تفصيلي فرهيختگان و صاحب‌نظران با فعاليت‌هاي اين موسسه، کتاب حاضر تدوين شد و در آن، اهداف، موضوعات کاري، عملکرد و دستاوردهاي آن، به نگارش درآمده است.

در اين گزارش درباره سابقه مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم آمده است:‌ موسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم) در سال 1361تاسيس شد.

اين موسسه از ناشران اصيل و ديرپايي است که در عرصه نشر ديني فعال است و رسالت خود را در توليد و نشر آثار مولفاني مي‌داند که در حراست از مرزهاي عقل و وحي، انديشيده و قلم زده‌اند. ازهمين‌رو، جمود و تحجر، شيفتگي در برابر آراي غربيان، هرج و مرج فکري و برهم‌زدنِ ضوابط و حدود ديني و مرزهاي اخلاقي در آن، جايي ندارد و بر آزادانديشي، استقلال و پويايي فکر، تعميق آموزه‌هاي وحياني و ترويج مکتب اهل‌ بيت‌(ع) تاکيد مي‌شود.

بخش‌هاي ده‌گانه اين گزارش، همچنين دربردارنده عناويني چون ديروز، امروز، آينده، بوستان کتاب در نظر صاحب‌نظران، معرفي موضوعي کتاب‌ها، نمايهها، فهرست‌ها، اسم کتاب‌ها به تفکيک سال، کتاب‌هاي برگزيده، نمودارها، لوح تقديرها و تنديس‌ها و آشنايي اجمالي با دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم است.

گزارش 25 سال فعاليت موسسه بوستان کتاب از سوي مرکز چاپ و نشر دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با شمارگان يک هزار و 500 نسخه منتشر شده است

نشانی این گزارش:

http://www.bustaneketab.com/BView/Public/NewsView.aspx?ID=135&LanguageID=1

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود