کد خبر: 5835

تاریخ انتشار: 1387-03-11 - 11:13

نسخه چاپی | دسته بندی: دوره مدیریت بوستان کتاب / یادداشت مدیرمسئول
0
بازدیدها: 1 248

در قبال اشتياق مردم نتوانستيم وظيفه‌مان را انجام دهيم

انتشارات بوستان كتاب تا كنون 23 بار به عنوان ناشر برگزيده انتخاب شده كه دو نوبت آن در سال 86 به عنوان ناشر برگزيده كتاب دانشجويي و جشنواره كتاب خانواده بوده‌است.حجت‌الاسلام سيد‌محمد كاظم شمس، مدير […]

انتشارات بوستان كتاب تا كنون 23 بار به عنوان ناشر برگزيده انتخاب شده كه دو نوبت آن در سال 86 به عنوان ناشر برگزيده كتاب دانشجويي و جشنواره كتاب خانواده بوده‌است.حجت‌الاسلام سيد‌محمد كاظم شمس، مدير اين انتشارات مي گويد: نمايشگاه كتاب تهران خوب برگزار شد و ما در قبال اشتياق مردم نتوانستيم وظيفه‌مان را انجام دهيم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حجت‌الاسلام سيد‌محمد كاظم شمس چهارده سال است كه مديريت انتشارات بوستان كتاب قم را برعهده دارد. وي تحصيلات خود را تا سطح خارج فقه و اصول حوزه علميه ادامه داده‌است و در تأليف كارهاي پژوهشي گروهي چون معجم‌الاحاديث بحار، مقالات و يادنامه‌هاي منتشر شده توسط بوستان كتاب نقش به‌سزايي داشته‌است.

وي ضمن اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب تهران گفت: فكر مي‌كنم هيچ‌كس حتي دست‌اندركاران برگزاري در وزارت ارشاد هم تصور برگزاري چنين نمايشگاهي را نمي‌كردند، نمايشگاه بيست‌ويكم كتاب تهران، منهاي كاستي‌هاي اندك و ناچيزش، به دلايل بسياري از موقعيت مناسبي برخوردار بود، چراكه با قدري بررسي نسبت به نمايشگاه سال قبل كه امكانات و ... بسياري از ملزومات يك نمايشگاه كتاب را نداشت و مسئولان برگزاري تا نزديكي نمايشگاه نمي‌دانستند كه قرار است نمايشگاه در كجا برگزار شود، ولي امسال شاهد بوديم كه سطح آمادگي و برگزاري بسيار خوب و بالا بود.

مدير انتشارات بوستان كتاب اضافه كرد: با اين اشتياقي كه مردم در اين نمايشگاه نشان دادند، نتوانستيم وظيفه‌مان را در قبالشان انجام دهيم و محدوديت جا براي بازديد و خريد آن‌ها ما را متأسف كرد.

وي در ادامه به حضور ناشران عمومي در سالن شبستان مصلي اشاره كرد و افزود: از طرفي كنار هم قرار دادن ناشران عمومي در شبستان نقطه عطفي بود ولي از طرف ديگر كثرت ناشران به انضمام ناشران آموزشي كه سال گذشته در بيرون از شبستان بودند باعث آن شده بود تا برگزاركنندگان ناشران بيشتري را در اين سالن قرار دهند و اين امر به نوعي بازديد و خريد را براي مردم دشوار كرده بود.

حجت‌الاسلام شمس استقبال مردم در نمايشگاه كتاب تهران را يك اتفاق خوب خواند و تصريح كرد: استقبال مردم از نمايشگاه كتاب تهران ميزان علاقه‌مندي آنها را به مقوله كتاب و كتابخواني نشان داد، البته اين استقبال براي مردمي كه اغلب مسلمان هستند و سنت خدا و پيامبرش(ص) را اجابت مي‌كنند و همين‌طور تمدن چندهزار ساله ايراني دارند، عجيب نيست. به اعتقاد من با اين وضعيت استقبال مردم، برخي آمارها كه نشان از ميزان كم مطالعه مي‌دهد، قابل قبول نيست.

وي خاطرنشان كرد: مردم ما به شدت علاقه‌مند به فرهنگ شاخصه‌ها و اطلاعات كتاب هستند، ولي تا چندي پيش اطلاع‌رساني در مورد كتاب آن‌طور كه بايد وجود نداشت با حضور خانه كتاب و خبرگزاري كتاب ايران، اين اطلاع‌رساني وضعيت بهتري پيدا كرد كه اين خود نقطه عطفي در كارنامه وزارت ارشاد محسوب مي‌شود و جاي تقدير و تشكر بسيار دارد.

حجت‌الاسلام شمس در پايان ضمن اشاره به برگزيده شدن انتشارات بوستان كتاب در بيست‌ويكمين نمايشگاه كتاب تهران تصريح كرد: اين بار ششمي است كه به عنوان ناشر برگزيده كشور برگزيده شديم؛ يك‌بار در دولت آقاي هاشمي، سه‌بار در دولت آقاي خاتمي و دوبار هم در دولت آقاي احمدي‌نژاد و اين نشان‌دهنده آن است كه ما با اعتبار خود مؤسسه شامل اين انتخاب شديم و وابستگي ما را به يك جناح سياسي رد مي‌كند.

انتشارات بوستان كتاب تا كنون 1578 عنوان كتاب چاپ اول و 3441 مرتبه تجديدچاپ آنها را روانه بازار نشر كرده است.

نشانی این مصاحبه:

http://www.ibna.ir/vdcbf5b5.rhbgspiuur.html

تگ های مطلب:
ارسال دیدگاه

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent

عکس خوانده نمی شود